Online
Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.
|
Tēma: Eļļa motocikliem
Autors | Ziņojums |
mezavecis | | Kopš: 11. Jan 2009
Ziņojumi: 795
Braucu ar:
|
21 Feb 2013, 22:48:20 Niere rakstīja:
21 Feb 2013, 21:58:24 mezavecis rakstīja:
Kādam i 800 jotula data sheets ar uzglabāšanas un ekspluatācijas zemāko temperatūru..vnk viena tante teica ka mīnusos...
"Keep at temperatures between 5 and 40 °C."
msds
| Offline | | |
mainars | | Kopš: 28. Jul 2009
No: Preiļi
Ziņojumi: 71
Braucu ar: 800NK
| Tuvojas pavasaris... mociic staav garāžā... jautājums par eļļu to labak uzreiz mainīt pēc ziemas vai var pabraukt vel kadu brīdi?Kā ir ar nogulsnēm nekas tur pa ziemu neveidojās? Eļļa mainīta vasaras vidū. | Offline | | |
Rizza | | Kopš: 05. Nov 2011
No: Zilupe
Ziņojumi: 2101
Braucu ar: zrx1200s
| es laikam turpināšu liet savam dranduļetam Repsol eļļu, jo lai kā es censtos un guglētu, nespēju saprast kapēc Motorex vai Motul ir labāka vai sliktāka. | Offline | | |
|
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
22 Feb 2013, 09:29:25 mainars rakstīja:
Tuvojas pavasaris... mociic staav garāžā... jautājums par eļļu to labak uzreiz mainīt pēc ziemas vai var pabraukt vel kadu brīdi?Kā ir ar nogulsnēm nekas tur pa ziemu neveidojās? Eļļa mainīta vasaras vidū.
acīmredzot esi lasījis manus skricelējumus.
ja nelēji ziemai kādu galīgu lētuci kā "konservācijas" eļļu, bet tādu, ko izmanto gasēšanai, tad visai droši vari ar to rullēt.
par to saitē var atrast.
tā kā Tev nomaiņas intervāls visdrīzāk grozās ap 3-5k km, nekādas problēmas rullēt visu intervālu.
ja gribi pārbaudīt, vai šāda taktika darbojas, pēc tiem pašiem 3-5k km vari uztaisīt lietotās eļļas analīzi.
nu, tā jau zināma lieta. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
22 Feb 2013, 10:29:28 Coooool rakstīja:
Šito topiku kāds arī lasa!
prieks, ka cilvēki gatavi mainīt paradumus un mans laiks nav kaķim zem astes | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
22 Feb 2013, 10:37:35 Rizza rakstīja:
es laikam turpināšu liet savam dranduļetam Repsol eļļu, jo lai kā es censtos un guglētu, nespēju saprast kapēc Motorex vai Motul ir labāka vai sliktāka.
tur jau tas āķis, ka moto eļļām bez priekšzināšanām grūti saprast, kas no kā atšķiras. pat minerālene spēj izpildīt augstas prasības pēc esošām klasifikācijām.
un, ja Tavas prasības apmierina esošais produkts, nav vajadzība pēc kā cita.
taisa gan, viennozīmīgi to var pateikt tikai tās pašas eļļas analīzes.
mana pieredze rāda, ka primāra motora/kārbas/sajūga problēmas nav eļļas izvēlē, bet gan kādā slēptā tehniskā defektā/nepilnībā.
piemēram - degviela un/vai smiltis eļļā močiem ir pierasta lieta. ja to tā arī atstāj, nekāda ūber eļļa motoru neizglābs. | Offline | | |
AK292 | | Kopš: 09. Dec 2008
No: Ventspils
Ziņojumi: 296
Braucu ar: FE350
| Nopirkās man Kācim exc525 ''Repsol moto racing 4t 10w50'' eļļa. Zinu, ka manuālī rekomendēts 15w50 viskozitāte, tomēr pirms tam šādu eļļu (10w50)lietoju un problēmas nejutu.
Jautājiens Nierem- kādi riski motorītim, tīri teorētiski, protams. | Offline | | |
endurists | | Kopš: 12. May 2008
Ziņojumi: 1245
Braucu ar: Husaberg FE 501 2013, KTM LC4 Adventure R'98
|
22 Feb 2013, 14:28:45 AK292 rakstīja:
Nopirkās man Kācim exc525 ''Repsol moto racing 4t 10w50'' eļļa. Zinu, ka manuālī rekomendēts 15w50 viskozitāte, tomēr pirms tam šādu eļļu (10w50)lietoju un problēmas nejutu.
Jautājiens Nierem- kādi riski motorītim, tīri teorētiski, protams.
Man arī 525 tikai sabūvēts uz 576cc, kādus 2-3gadus braucu ar 10W50, arī ziemā. Neko sliktu neesmu sajutis
----------------- Husaberg FE 501 2013
KTM LC4 Adventure R'98
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
22 Feb 2013, 14:28:45 AK292 rakstīja:
Nopirkās man Kācim exc525 ''Repsol moto racing 4t 10w50'' eļļa. Zinu, ka manuālī rekomendēts 15w50 viskozitāte, tomēr pirms tam šādu eļļu (10w50)lietoju un problēmas nejutu.
Jautājiens Nierem- kādi riski motorītim, tīri teorētiski, protams.
nu nav jau tā, ka paplašinātās viskozitātes klases uzreiz rada problēmas. esmu redzējis analīzes, kur pat ar eļļu, kas "nodilusi" uz SAE##-20, baikiem neko nopietnu nav nodarījusi.
ok, ktm tur savas prasības pēc viskozitātes stabilitātes, tādēļ, protams, jāseko.
vienu gan jāsaka - lielākoties, kad eļļas analīzes kaut ko konstatē, dzelža īpašniekam par to nav bijusi nojausma. bieži ir tā, ka sagaida vienu problēmu, bet uzrādās pavisam cita.
attiecīgi, sajūtas iraid neuzticams "mērījums".
vārdu sakot, uz vienu nomaiņu tas nekādu būtisku kaitējumu visdrīzāk nenodara, pat ja viskozitāti netur. ja Tu briestu šādu viskozitāti lietot vienmēr, tad gan teiktu, ka bez analīzes to nevajadzētu darīt. | Offline | | |
lomsz | | Kopš: 08. Nov 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 815
Braucu ar: XV 1700 RS Warrior
| Niere, klau Niere... Par viskozitātēm... Manam mocim (2 cilindru V-veidnieks ar gaisa dzesi, apakšējo sadali, 4 vārstiem uz podu, nikosila cilindriem un lieeeelu tilpumu, griežas līdz 5500rpm, sajūgs slapjais motorā) ražotājs paredzējis 20w40... Par cik tāda kombinācija ir visai reta Eiropā, ar ko labāk aizvietot- 20w50 vai 10w40? Gaisa dzesei kas svarīgāk- aukstais vai karstais gals? | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| to: Lomsz
Ievērtēju Tava dzelža manuāli. Par eļļu tā arī ir, kā saki:
šis atkal ir tieši par to, ko nesen spriedām. proti, par viskozitātes stabilitāti, atkarībā no viskozitāte klases "garumu".
tādēļ arī Yamaha iesaka tik "īsu" klasi - 20W-40, jo tā visdrīzāk nezaudēs savu viskozitāti.
Tā kā ražotājs "karstajam" galam paredzējis SAE##-40, pie tā arī būtu jāpieturas, jo nedzīvojam Miami, kur ##W-50 būtu piemērotāks.
vienīgais izņēmums būtu tad, ja Tavs motors pārkarst. tavam dzelzim ir eļļas t datčiks, kā saprotu. tas ir kruta! attiecīgi visai objektīvi vari spriest, kas ar eļļu notiek.
cits izņēmums - motors netur spiedienu, ēd eļļu.
bet abos izņēmuma gadījumos palielināta viskozitāte būs tikai lāpīšanās.
noprotu, ka šie nav Tavi gadījumi.
ko izvēlēties konkrētā situācijā:
tā kā ieteiktā viskozitāte ir visai eksotiska, nākošā tuvākā būtu 15W-40. Domāju, ka tādu jau var atrast.
taču arī ja arī to nevari atrast, var domāt par 10W-40, taču tad ļoti rūpīgi jāizvēlas produkts. un tas nav nemaz tik vienkārši.
vārdu sakot, šo motoru ražotājs projektējis vidējai viskozitātei, bet ar nosacījumu, ka tā ir noturīga.
var, protams, niekoties un ieliet kādu nenoturīgu 10(20)W-50 un domāt, ka tā nodilst uz ##W-40, taču tas nav īsti pareizais piegājiens.
nu kaut kā tā apmēram.
papildināts:
ak jā, jautāji par gaisa dzesi - kurš viskozitātes gals būtisks.
Tavā konkrētā gadījumā būtiskāks noteikti "karstais" gals.[ Šo ziņu laboja Niere, 22 Feb 2013, 20:58:42 ] | Offline | | |
lomsz | | Kopš: 08. Nov 2008
No: Rīga
Ziņojumi: 815
Braucu ar: XV 1700 RS Warrior
| Danke... Vnk mulsina Yamaha rekomendācija aizvietot ar 20w50... Leju 10w40 API SJ pussintētiku ar MA 2 ik pēc 5000km (manuālī 6000 rekomendē)... Eļļu neēd... Vai ir vērts karstajā vasaras laikā liet 20w50? Un vēl- virzuļi citi- kompresija no 8,4 celta uz 10,5... Tas ko maina eļļošanai? Motoru jālutina... | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| eh, galīgi aizmirsu piebilst, ka 2008tajā Yamaha mainīja eļļu sortimentu un izsvītroja no listes ne tikai 20W-40, bet 10W-40 atstāja tikai minerāleni.
Yamalube katalogs 2012
nekomentēšu dziļāk viņu taktiku, vien pievēršu uzmanību, ka sintētiskajiem produktiem ir viskozitātes 15W-30 un 15W-50. un tie nav 5W-30 un 10W-50. tātad nav pārbāzuši eļļas ar viskozitātes modifikatoru, kar 15W-30 visdrīzāk vispār to nesatur (sacīkšu pielietojums).
kā redzams, ražotājs tiešām iesaka 20W-40 vietā 20W-50 daļēju sintētiku vai 15W-50 sintētiku. taču domāju tas tādēļ, ka viņiem 10W-40 ir tikai minerālene, kas gaisa dzeses motoriem ne vienmēr būs gana ok.
taču, ja pats ražotājs apliecina, ka ##W-50 ir ok, tātad ir ok.
tomēr no savas puses iepriekš rakstīto par viskozitātes izvēli atstāju spēkā - es pieturētos pie ##W-40 ar stabilu viskozitāti.
Tu esi izvēlējies 10W-40 daļēju sintētiku. tomēr, ja tas nav naudas jautājums, es izvēlētos sintētiku, kurai visādas priekšrocības, tostarp arī jāpievieno mazāk viskozitātes modifikatoru, lai panāktu vienādu SAE klasi ar daļēju sintētiku vai minarāleni. proti, sintētikai pat bez piedevām ir augstāks viskozitātes indekss.
protams, te tālāk var diskutēt, ka sintētika no sintētikas arī var būtiski atšķirties, bet tas jau cits jautājums.
visbeidzot:
tā kā esi veicis motora modifikācijas un vēlies noskaidrot objektīvu patiesību (manis teiktais ir teorija+pieredze), bez jau zināmās eļļas analīzes neviens nespēs aizstāt mērījumus.
neba man baigi vajag, bet tiešām iesaku izveikt tādu joku ar eļļu, kuru izvēlēsies arī nākamiem gadiem. tad varēsi arī nomaiņas intervālu piekoriģēt. tie 20Ls ilgtermiņā atmaksāsies tā kā tā. bieži vien ar pamatīgu uzviju. | Offline | | |
mainars | | Kopš: 28. Jul 2009
No: Preiļi
Ziņojumi: 71
Braucu ar: 800NK
|
22 Feb 2013, 12:05:02 Niere rakstīja:
22 Feb 2013, 09:29:25 mainars rakstīja:
Tuvojas pavasaris... mociic staav garāžā... jautājums par eļļu to labak uzreiz mainīt pēc ziemas vai var pabraukt vel kadu brīdi?Kā ir ar nogulsnēm nekas tur pa ziemu neveidojās? Eļļa mainīta vasaras vidū.
acīmredzot esi lasījis manus skricelējumus.
ja nelēji ziemai kādu galīgu lētuci kā "konservācijas" eļļu, bet tādu, ko izmanto gasēšanai, tad visai droši vari ar to rullēt.
par to saitē var atrast.
tā kā Tev nomaiņas intervāls visdrīzāk grozās ap 3-5k km, nekādas problēmas rullēt visu intervālu.
ja gribi pārbaudīt, vai šāda taktika darbojas, pēc tiem pašiem 3-5k km vari uztaisīt lietotās eļļas analīzi.
nu, tā jau zināma lieta.
Pēc eļļas maiņas nobraucu aptuveni tukstoši 2 un uz ziemu! pa sezonu tiešam sanak kadi 5... eļļa castrol power 1 racing. | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
23 Feb 2013, 12:44:57 mainars rakstīja:
Pēc eļļas maiņas nobraucu aptuveni tukstoši 2 un uz ziemu! pa sezonu tiešam sanak kadi 5... eļļa castrol power 1 racing.
ā, nu te situācija nedaudz citāda, kā sākotnēji domāju.
Tavā gadījumā bez tām pašām analīzēm ir grūti teikt, vai ar eļļu vēl var rullēt. iespējams, ka jā, bet iespējams, ka nē. to ietekmē pārāk daudz nezināmie. ja Tu būtu drošs par to, ka eļļā nav tikusi degviela vai notikuši citi procesi, vēl var rullēt. taču to nezini un analīzi šajā gadījumā taisīt neatmaksājas.
attiecīgi, ieteikums būtu tomēr mainīt eļļu.
tā kā tā, ja reiz sezonā norullē 5k km, tieši viena eļļas maiņa sanāk. pretējā gadījumā Tev sezonas beigās atkal būs motorā 3k km braukta eļļa un pirms ziemas jāmaina. | Offline | | |
mainars | | Kopš: 28. Jul 2009
No: Preiļi
Ziņojumi: 71
Braucu ar: 800NK
|
23 Feb 2013, 17:08:35 Niere rakstīja:
23 Feb 2013, 12:44:57 mainars rakstīja:
Pēc eļļas maiņas nobraucu aptuveni tukstoši 2 un uz ziemu! pa sezonu tiešam sanak kadi 5... eļļa castrol power 1 racing.
ā, nu te situācija nedaudz citāda, kā sākotnēji domāju.
Tavā gadījumā bez tām pašām analīzēm ir grūti teikt, vai ar eļļu vēl var rullēt. iespējams, ka jā, bet iespējams, ka nē. to ietekmē pārāk daudz nezināmie. ja Tu būtu drošs par to, ka eļļā nav tikusi degviela vai notikuši citi procesi, vēl var rullēt. taču to nezini un analīzi šajā gadījumā taisīt neatmaksājas.
attiecīgi, ieteikums būtu tomēr mainīt eļļu.
tā kā tā, ja reiz sezonā norullē 5k km, tieši viena eļļas maiņa sanāk. pretējā gadījumā Tev sezonas beigās atkal būs motorā 3k km braukta eļļa un pirms ziemas jāmaina.
Paldies par skaidrojumu! | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| interesanti:
nākotnē varētu parādīties interesantas viskozitāte klases. nezinu, vai ir apstiprināts, taču tiek meklēti varianti, kā pēc SAE klasificēt eļļas vēl zem SAE0W-## un SAE##W-20. tas nozīmē, ka ikdienas autosiem lietošanā nebūs nekas eksotisks ne tikai esošais SAE 0(5)W-20, bet arī SAE ##W-5;10;15.
lai saprastu manu kalambūru, te esošais SAE J300 standarts ar iespējamām nākotnes klasēm:
interesanti, cik tālu ies HTHS samazināšanā.
zīmīgi, ka tas attiecas arī uz sacīkšu un moto eļļām [ Šo ziņu laboja Niere, 03 Mar 2013, 13:22:39 ] | Offline | | |
ralfonsino | | Kopš: 25. Jan 2009
Ziņojumi: 494
Braucu ar: GSX Inazuma
| Dīvaini, bet Kawītim pēc manuāla rādās, ka eļļas maiņas intervāls ir 12t km Visiem močiem esmu mainījis ik pēc 5-6t km...
| Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
| likumsakarība vienkārša:
ja visas motora sistēmas strādā normāli, pilda funkciju, mo lietošanas režīms nav galējs apgriezienu, temperatūras, slodzes utt. ziņā, lietotā eļļa parasti tiek "izlieta" visai labā stāvoklī.
bet to nevar paredzēt, ievācot subjektīvu informāciju. attiecīgi, ražotāji dod katrs savu "drošības rezervi". | Offline | | |
Niere | | Kopš: 08. Dec 2010
Ziņojumi: 8117
Braucu ar:
|
06 Mar 2013, 11:39:59 M3R rakstīja:
Ar šādu eļļu ir kāds saskāries? Links
izplatītājs jau baigi slavē, bet man bail liet
par KONKRĒTO produktu:
bāzes eļļa slēpta, kas liek domāt par sintētiku "apakšējo plauktu" (Group III)
viskozitātes indekss augsts (labi), sastingšanas temp. pat neparasti augsta (slikti), viskozitāte SAE ##-40 ietvaros augsta (labi).
jādomā, ka viskozitātes stabilitātes ziņā "labi kompensēts" produkts, taču Group III produktiem raksturīga nespēja noturēt "karstā" gala viskozitāti visā darbības laikā.
sulfāta pelni maz, attiecīgi sarežģīts jautājums par virsmu aizsardzību. protams, eļļa paredzēta motoriem ar katalizatoru.
JASO MA.....lielākoties ir gana, bet ir arī produkti ar MA2.
visdrīzāk šis nav produkta ražotājs, bet gan "mārketeris" (ražo cits uzņēmums)
tomēr:
produkta datu lapa, produkta drošības datu lapa un citi minētie fakti nav pilnīgs informācijas avots, lai viennozīmīgi spriestu par eļļas īpašībām.
tādēļ mani spriedumi ir tikai virspusēji redzamais. tā kā visi ražotāji slēpj formulējumus un padziļinātus tehniskos datus, nevaru neko vairāk par eļļu teikt.
MSDS PDS
uzņēmuma lokācija visdrīzāk ir noliktava. | Offline | | |
|
|