Domājams tādām izklaidēm taisni labu sintētiku itīpaši ja sanāk regulāri uzkarsēt
P.s biku pārdomas
mūsu senči arī staigāja pastalās,jo tad nebija goretex apavu,tas taču nenozīmē ka viņiem būtu kaitīgi aut kājās tādus
Ja pērc ķinas zandeles saproti ka pēc pirmā lietus tās var izjukt,ja skriesi vx sacensības taču arī meklēsi solomonus vai la sportiva..tad kāda mārrutka pēc eļļu izvēloties mēs nedomājam līdzīgi???
[ Šo ziņu laboja mezavecis, 01 Feb 2013, 14:28:58 ]
kaut arī dažkārt nākas sastapties ar zināmajām rekomendācijām "tikai daļēju sintētiku" vai "nekādā gadījumā sintētiku", līdz šim visos gadījumos noskaidrojies, ka ieteikumam nav nekā kopīga ar tehniskiem apsvērumiem (Mežavecis patiesību glagolē).
ja kāds šo apgalvo, tad jājautā, kādas viņaprāt ir iespējamās sekas. parasti viss reducējas uz to, ka tiks anulēta garantija.
dažkārt dzirdēts, ka sintētika nav piemērota konkrētajam sajūgam, kas arī ir buļļa sūds.
zinu tikai dažus ļoti specifiskus gadījumus, kad ieteicama minerālene. viens gadījums būtu motora iebraukšanas periodā, ja tā ražotājs noteicis. bet arī tad bāze nav noteicoša - drīzāk ZDDP daudzums eļļā. attiecīgi ne katra minerātene atbilst nosacījumam.
otrs gadījums varētu būt vankeļa jeb rotormotori, kādi savulaik bija sastopami dažos moto modeļos.
ok, iespējams ir vēl kādi baigie retromotori ar gaisa dzesi, kur var noderēt mūsdienu minerālās smago dīzeļu eļļas ar palielinātu mazgāšanas/disperģences spēju....saucamās HD (high detergency) eļļas. taču arī tur es drīzāk ieteiktu mēģināt piemērotu sintētiku.
savulaik bija tāda štelle, ka dažas sintētikas nebija savietojamas ar vecākas paaudzes blīvslēgiem. domāju, ka šī problēma sen jau novērsta.
zīmīgi, ka esteri dažus blīvslēgus piebriedina. attiecīgi sūce tieši pretēji, tiek novērsta. piemēram, Yamaha savām sintētiskajām PAO eļļām nedaudz pievieno esterus. domājams, ka tieši iepriekš minēto apsvērumu dēļ, ne tehniskās performances uzlabošanai.
~~~~~~~~~~~
stunt riding pielīdzināms sacīkšu apstākļiem. attiecīgi prasības eļļai ir atšķirīgas no ielas mocikiem.
primāri termālā stabilitāte, viskozitātes noturība un virsmu aizsardzības piedevu paka. tāpat arī nav ignorējama eļļas spēja sadzīvot ar degvielas kontamināciju.
attiecīgi esteri stuntam tiešām varētu būt piemēroti, īpaši, ja motors darbojas sevišķi paaugstinātā temperatūrā (120C dzeses ststēmā sintētikai nav katastrofa).
tā kā stunt mocis nopietni "dabon pa zobiem" transmisijā, jāskatās arī piedevu paka. to gan bez eļļas analīzes noteikt tiešā veidā nevar.
API klasei nebūs sevišķa nozīme.
JASO gan ir koks ar diviem galiem, ja runa par stunt. MA2 nodrošina mazāku sajūga izslīdēšanas laiku, taču iespējams MA ar ilgāku izslīdēšanu ir priekšrocība specifiskā situācijā.
stunt močiem dažkārt var domāt par izmantotās viskozitātes "karstā" gala paaugstināšanu. šajā gadījumā iespējams SAE 15(20)W-50 būs piemērotāks. tas nesamazinās motora temperatūru, bet virsmu aizsardzību sliktas dzesēšanas apstākļos nodrošinās labāku. kaut arī - ja ar ##W-40 nav bijušas problēmas, var palikt arī pie tās.
parasti es visiem iesaku turēties pie iespējami zemākās viskozitātes.
vēl: stunt močiem iesaku izmantot pēc iespējas mazāku viskozitātes klases intervālu. proti, nekādus 5W-40; 10W-50; 10W-60 utml.
priekšroka dodama 15(20)W-40; 20W-50.
bet kopumā, vai eļļa pilda funkciju Tavā konkrētā dzelzī ar specifisku pielietojumu, var noteikt tikai lietotās eļļas analīze. par šo iespēju ir atsevišķa tēma tepat MP.
attiecīgi neviens nekad nepateiks bez mērījumiem, vai Tavs nomaiņas intervāls 10-15 treniņi ir optimāls un eļļa piemērota. tur variācijas visdažādākās.
nedaudz haotiski sarakstīju, bet neskaidro noteikti jautā.
konkrētu eļļu rekomendēju reti.
01 Feb 2013, 16:03:53 Niere rakstīja:
...API klasei nebūs sevišķa nozīme.
API klasei šajā gadījumā nav izšķiroša nozīme divu iemeslu dēļ.
Pirmkārt tādēļ, ka konkrētajam dzelzim rekomendēta "API SF or higher" klase. SF klasi praktiski nopirkt mūsu platuma grādos vairs nevar, jo ir novecojusi. Attiecīgi nākošā, kas atrodama, ir API SG.
Otrkārt stunt močiem nav ielas režīms un prasības atšķirīgas. API lielā mērā, bet ne pilnībā, tēmēta uz ilglaicīgu eļļas izmantošanu normālos apstākļos.
no API galvenokārt var skatīt fosfora daudzumu eļļā, kas zemākām klasēm pieļaujams lielāks. attiecīgi no šī daudzuma izriet vecās paaudzes virsmu aizsardzības piedevu daudzums. tādēļ, piemēram, API SM/SN klases bieži var nebūt piemērotas sporta močiem. taču arī tur viss ir sarežģītāk un nav vērts konkrētā gadījumā iedziļināties.
drīzāk no svara ir JASO MA vai MA2 esamība, jo šis klases norāda ne tikai uz piemērotību eļļas sajūgiem, bet ietver vēl "bariņu" moča eļļas specifikai būtiskas prasības. JASO T903: skat. 4. tabulu
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
...vēl: stunt močiem iesaku izmantot pēc iespējas mazāku viskozitātes klases intervālu. proti, nekādus 5W-40; 10W-50; 10W-60 utml.
priekšroka dodama 15(20)W-40; 20W-50.
vispirms uzskatāmībai te būs lielākā daļa močiem sastopamie eļļu viskozitātes intervāli:
attēlā redzams, ka, piemēram, SAE 10W-60 ir būtiski garāks intervāls, salīdzinājumā ar SAE 15W-40.
tas tiek panākts, bāzes eļļai pievienojot viskozitātes modifikatoru. tā ir viela, kas aukstumā sašķidrinās, bet karstumā sabiezē, tādējādi samazinot bāzes eļļas tendenci mainīt viskozitāti temperatūras iespaidā.
taču, jo vairāk šo "šķidro plastmasu" pievieno eļļai, jo tās viskozitāte ir nenoturīgāka (Shear stability) augstā temperatūrā.
Lai saprastu par ko runa, YouTūbī iekrāmēju video, kas gan par viskozitātes modifikatu transmisiju eļļās. bat būtība tā pati:
Sintētiskās eļļas ar mazu viskozitātes intervālu vai nu nesatur šo modifikatoru, vai satur būtiski mazākā daudzumā. attiecīgi tās viskozitātes klase karstajā galā, piem. SAE ##W-40;50 būs noturīga arī visskarbākajos apstākļos.
vispār jau tas ir sarežģītāk, bet domāju ar šādu skaidrojumu būtība būs saprotama.
Cilvēku valodā runājot - paņem 10W40 eļļu, piemaisa tai "gudro plastmasu" un viņa kļūst par 10w60, brīdi pabrauc, gudrā plastmasa pārstāj darboties un eļļa atkal ir 10w40 ?! Pareizi sapratu ?!
02 Feb 2013, 14:35:06 MIGs rakstīja:
Cilvēku valodā runājot - paņem 10W40 eļļu, piemaisa tai "gudro plastmasu" un viņa kļūst par 10w60, brīdi pabrauc, gudrā plastmasa pārstāj darboties un eļļa atkal ir 10w40 ?! Pareizi sapratu ?!
Jā, visai precīzi. Līdz 10W-50 točna nodils, bet sevišķi nekvalitatīva viskozitātes modifikatora gadījumā var nodilt arī atpakaļ līdz 10W-40.
re kur viskozitātes modifikators tīrā veidā:
izdilušā motorā, palielinot viskozitāti "karstajā" galā, visai loģiski samazinās eļļas patēriņš un attiecīgi arī dūmošana.
piezīme:
lūk kādēļ Yamaha saviem sacīkstēs izmantotiem motoriem iesaka SAE 15W-30 eļļu. šī visai droši nesatur viskozitātes modifikatoru.
Attiecīgi ar tādu eļļu, ja vien nenotiks degvielas kontaminācija, nekas šāds nenotiks:
šo diagrammu jau biju ielicis sadaļā "Lietoto eļļu analīzes" un tā ņemta no nesan veiktu analīžu rezultātiem. un ar šo norāde tikai uz konkrēto produktu, ne uz ražotāju vai citiem tā produktiem.
doma pareiza, taču ne tik vienkārši.
autoeļļas bez JASO MA/MA2 visdrīzāk satur frikcijas modifikatoru (kas nav viskozitātes modifikators). ja tā, tad sajūgam stunt režīmā ātri iestāsies kirdik, kas var "pakaļ pavilkt" citas sistēmas, piemēram zobus.
daudzas auto motoreļļas patiesībā atbilstu iepriekšminētajām JASO prasībām, taču to nav iespējams uzzināt no produktu datu lapas. Auto eļļas atbilstoši JASO tiek testētas tikai auto kontekstā.
attiecīgi arī nav vērts niekoties ar auto eļļām.
khee,khee, atllaushos mazliet nepiekrist A.god. Nierem. Ir taada specifiska moo grupa kaa
ar sauso sajuugu gan R gan K seerija (vecaas) un tur nekaadai Stallingradai nav jaaiestajas.
Tiek liets un braukts.
khee,khee, atllaushos mazliet nepiekrist A.god. Nierem. Ir taada specifiska moo grupa kaa
ar sauso sajuugu gan R gan K seerija (vecaas) un tur nekaadai Stallingradai nav jaaiestajas.
Tiek liets un braukts.
Nu jau jaunajam R1200GS nav, viss peld vienā zampā Tā kā drīz varēs teikt vecās R-sērijas un ļooti vecās K- sērijas
khee,khee, atllaushos mazliet nepiekrist A.god. Nierem. Ir taada specifiska moo grupa kaa
ar sauso sajuugu gan R gan K seerija (vecaas) un tur nekaadai Stallingradai nav jaaiestajas.
Tiek liets un braukts.
tomēr, ja uzmanīgi lasīsi, pamanīsi, ka runa ir par stunt močiem. vēl šaurāk - par konkrēta gada un modeļa Hondu. rakstītais, protams, attiecas uz lielāko daļu vismaz japāņu mocikiem.
BMW opozīti nav manīti stunt raidingā. kaut man opozītu koncepcija šķiet interesanta, nevaru iedomāties šo motoru visādu triku izpildīšanai.
tomēr - ir jau visādi Evil Knievil, kas ar Hārli lēkā pa gaisu.
un...patiesībā jau vācieši lēnām demonstrē atkāpšanos no savām konstrukciju tradīcijām.
khee,khee, atllaushos mazliet nepiekrist A.god. Nierem. Ir taada specifiska moo grupa kaa
ar sauso sajuugu gan R gan K seerija (vecaas) un tur nekaadai Stallingradai nav jaaiestajas.
Tiek liets un braukts.
tomēr, ja uzmanīgi lasīsi, pamanīsi, ka runa ir par stunt močiem. vēl šaurāk - par konkrēta gada un modeļa Hondu. rakstītais, protams, attiecas uz lielāko daļu vismaz japāņu mocikiem.
BMW opozīti nav manīti stunt raidingā. kaut man opozītu koncepcija šķiet interesanta, nevaru iedomāties šo motoru visādu triku izpildīšanai.
tomēr - ir jau visādi Evil Knievil, kas ar Hārli lēkā pa gaisu.
un...patiesībā jau vācieši lēnām demonstrē atkāpšanos no savām konstrukciju tradīcijām.
Man domaat, ka Stuntam kkas specifisks ar piespiedu elloshanu ir daraams - Ratinens nepaartraukti un taa. Savaadaak sanaaks kaa visiem MP zinaamajam Falamellam ar Dzzikseri
Sveiki, šis būtu domāts priekš auto...
Wesā un toyotā man ieteica šo līdzekli, teica, ka viņi daudz viņu izmantojuši un esot baigi labs, gribētu uzzināt, vai kāds no jums ir tādu lietojis un kādas būtu atsauksmes? vakar nopirku kaut kāda dulluma pēc, bet tagad mazliet bail liet viņu iekšā, saprotu,ja tas būtu darīts regulāri, tad nebaidītos... autiņam noskrējiens 135000km.
visi brīnumi beidzās pirms 2000 gadiem
ja neesi izmantojis kādas pagrīdes eļļas un ievērojis apkopes nosacījumus, nekāda skalošana nav nepieciešama. ar šiem "engine flush" var tikai ziepes savārīt.
vienkāršs jautājums:
Tev ir kādas indikācijas, kas liek domāt, ka motorā nogulsnes un uzdegumi?