Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
Niere
18. Jan 2013, 00:39#1321

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


18 Jan 2013, 00:33:24 Pauliic rakstīja:
krīzes gados vizinājos ar v6 skorpi un pie 2 eļļas maiņām lēju klāt Molilatu nezinu vai palīdzēja, bet sliktāk nepalika

tur jau tā fiška - Tu nezini, vai palika labāk, bet nezini arī, vai palika sliktāk. ja "paliktu sliktāk" un Tu to varētu pamanīt, tā jau būtu katastrofa.

jau iepriekš rakstīju:
katram piedevu tirgonim jāuzdod jautājiens - kādai API, ACEA, JASO utt. klasei atbildīs eļļa pēc piedevas pievienošanas.
Ja kāds sāks klārēt, ka tā piedeva nekā neizmaina eļļas pamatīpašības, viņš klaji melos. viss, kas nonāk eļļā pat visniecīgākajā daudzumā, izmaina tās īpašības.

Offline

Niere
18. Jan 2013, 00:48#1322

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


18 Jan 2013, 00:39:11 Archy96 rakstīja:
Man reiz sanāca padiskutēt ar vienu Xado produktu izplatītāju........Jā, aktiermeistarība sava produkta prezentēšanā bez šaubām apgūta nopietnā līmenī, tur daudziem būtu ko pamācīties. Uzskates līdzekļi arī sagādāti nopietni - sadiluši gredzeni ar "it kā" uzaudzētu metāla kārtu, un kas galvenais - metāls "uzaug" tieši tik daudz, lai saglabātu servisa manuālī noteikto "zazoru" starp galiem , lodīšu gultņi, kam "pieaudzis" tik daudz metāla, ka visas luftes pazudušas (pretēji gredzeniem) ...... un tā tālāk un tā joprojām , karoče ielejot vienu tūbiņu motorā - visas izdilušās detaļas iegūst pirmatnēho formu un izmērus , es tā sapratu, kad tur laikam pa iekšu rūķīši skraida un ar mikrometru mēra, cik mm kurā vietā audzēt, un kur neaudzēt


šie brīnumeliksīru tirgotāji darbā ņem īpašus daiļ*irsējus un viss balstās uz smadzeņu skalošanu. šiem pat speciāli kursi pārdošanas psiholoģijā tiek rīkoti.
kaut kas līdzīgs putekļu sūcēju par 1000Ls tirgotājiem.

vēl raksturīgs, ka tiek piesaukta kāda pazīstama reference, piemēram, populārs sportists.
visi nodomā - ja jau ar to piedevu pat sporta tehnika rullē, tad man točna aizies.
bet neviens jau neņem vērā, ka sportā bieži dažu zirga spēku ieguvums ir uzvaras vērtē. un tas, ka to motoru pēc gonkas pilnībā pārlasa, ir piemirsts.

Offline

mexa
18. Jan 2013, 01:20#1323

Kopš: 07. Sep 2012

Ziņojumi: 6888

Braucu ar: VT

daiļdirsēju pietiek visur, LTC neskopojas ar viņiem kā uzprasi kko tehnisku tā plāta muti

-----------------
Auto moto elektronikas serviss Krāslavā

Offline

mezavecis
18. Jan 2013, 08:31#1324

Kopš: 11. Jan 2009

Ziņojumi: 795

Braucu ar:

par šiem brīnumlīdzekļiem iz paša pieredzes..pirms gadiem padsmit bija populāri fenoms un er ,ja nemaldos viens bija krievzemes ražojums otrs no aizjūras nācis
rezumē
lietojot kā ielas auto, tā sportwagenos(tolaik golf kausam būvetajos dažos tika piegāzts),tika vērojama trokšnu samazināšanās un biku brīvaks paatrinājums gaitā!
BET problemas sākās pārstājot tos lietot viss kas tika novērsts lietojot šos brīnumlīdzekļus atgriezās dubultā atpakaļ, škiet ka kāds motors pat nograbēja

Offline

Niere
29. Jan 2013, 15:43#1325

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

Jā, 5100 10W-40 pilnīgi noteikti atbilst prasībām. Protams, konkrētajām prasībām atbilst absolūti lielākā daļa atrodamās motociklu eļļas ar attiecīgu viskozitāti.

vērojums:
smaidu izraisa Motul apraksts pie produkta "almost recommended by motorcycle manufacturers worldwide

Offline

K-K
01. Feb 2013, 11:34#1326

Kopš: 09. May 2008

No: Jūrmala

Ziņojumi: 1166

Braucu ar: KTM 300 Factory

Motul 300v nav tik laba cik stāsta? Vai arī tur, nomaiņas intervāli / galīgi izstrādāta elļa pie vainas:
Bildiites

[ Šo ziņu laboja K-K, 01 Feb 2013, 11:35:22 ]



-----------------
#808 | Hard Enduro Fanatic

Offline

Niere
01. Feb 2013, 12:16#1327

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


01 Feb 2013, 11:34:59 K-K rakstīja:
Motul 300v nav tik laba cik stāsta? Vai arī tur, nomaiņas intervāli / galīgi izstrādāta elļa pie vainas:
Bildiites

Motul 300V ir daudz un dažādas. Par kuru tieši jautā, par moču? šo:


matērija patiešām interesanta, jāpapēta.
tiesa gan interesantākas ir analīžu atskaites.
tas oksidācijas tests @+380C ne tuvu nav objektīvs parametrs, lai ko viennozīmīgi spriestu.
tomēr interesanti tā kā tā.

Offline

K-K
01. Feb 2013, 12:34#1328

Kopš: 09. May 2008

No: Jūrmala

Ziņojumi: 1166

Braucu ar: KTM 300 Factory

Jā moto eļļu, domāju jaunajam dzinējam varbūt izmantot motul 300v pussintētiku, elf vietā.

-----------------
#808 | Hard Enduro Fanatic

Offline

Niere
01. Feb 2013, 12:35#1329

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

Tu man tad precīzi pasaki nosaukumu, lai nav tā, ka katrs runājam par ko citu.

Offline

K-K
01. Feb 2013, 12:44#1330

Kopš: 09. May 2008

No: Jūrmala

Ziņojumi: 1166

Braucu ar: KTM 300 Factory

Jā biju sajaucis, nevis 300v(manam mo sintētika nav paredzēta - Honda CBR600F4i), bet Motul 5100 Ester 4T, pašreiz ELF Moto 4HP Eco 10W-40.

Problēmu "it kā" nav ar Elfu, kartera vāks tīrs, zem vārstu vāka arī nav nosēdumu.(Eļļu mainīju ik pēc 10 - 15 treniņiem)


Mocis tiek izmantots stuntā, ik pa brīdim tiek pabraukts ierobežotājā, turēts slodzē pie augstākas dzinēja temperatūras ~ 115 - 120C.

Šobrīd viss ir labi, bet ir aizdomas, ka varbūt šo sezonu neizturēs, tādēļ ir rezerves dzinējs, kas nav mocīts. Tādēļ arī domāju par eļļas ražotāja maiņu.

-----------------
#808 | Hard Enduro Fanatic

Offline

Niere
01. Feb 2013, 13:08#1331

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

kādēļ domā, ka Tavam nedrīkst izmantot sintētiku?
tādēļ, ka manuālī ieteikta Hondas minerālene un daļēja sintētika (5.lpp.)?

Offline

K-K
01. Feb 2013, 13:32#1332

Kopš: 09. May 2008

No: Jūrmala

Ziņojumi: 1166

Braucu ar: KTM 300 Factory

Yep, vados pēc manuāļa. + Izveicām tādam pašam F4i testu ar pilno sintētiku, dzinējam nekas slikts nenotika, bet spieda eļļu gar gumijas blīvēm

Gan jau vnk dēļ blīvju stāvokļa.

-----------------
#808 | Hard Enduro Fanatic

Offline

mezavecis
01. Feb 2013, 14:13#1333

Kopš: 11. Jan 2009

Ziņojumi: 795

Braucu ar:

Domājams tādām izklaidēm taisni labu sintētiku itīpaši ja sanāk regulāri uzkarsēt
P.s biku pārdomas
mūsu senči arī staigāja pastalās,jo tad nebija goretex apavu,tas taču nenozīmē ka viņiem būtu kaitīgi aut kājās tādus
Ja pērc ķinas zandeles saproti ka pēc pirmā lietus tās var izjukt,ja skriesi vx sacensības taču arī meklēsi solomonus vai la sportiva..tad kāda mārrutka pēc eļļu izvēloties mēs nedomājam līdzīgi???

[ Šo ziņu laboja mezavecis, 01 Feb 2013, 14:28:58 ]

Offline

K-K
01. Feb 2013, 14:30#1334

Kopš: 09. May 2008

No: Jūrmala

Ziņojumi: 1166

Braucu ar: KTM 300 Factory

Tāds tad arī ir mans jautājums, kura no šīm eļļām labāk turēs tādas slodzes?

Protams, eļļu mainu salīdzinoši bieži, ar domu, ka ātrāk izstrādājās nekā pie parastas izmantošanas.(iela, ikdienas braukšana)

-----------------
#808 | Hard Enduro Fanatic

Offline

Niere
01. Feb 2013, 16:03#1335

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

vispirms par eļļas bāzes izvēli:

kaut arī dažkārt nākas sastapties ar zināmajām rekomendācijām "tikai daļēju sintētiku" vai "nekādā gadījumā sintētiku", līdz šim visos gadījumos noskaidrojies, ka ieteikumam nav nekā kopīga ar tehniskiem apsvērumiem (Mežavecis patiesību glagolē).
ja kāds šo apgalvo, tad jājautā, kādas viņaprāt ir iespējamās sekas. parasti viss reducējas uz to, ka tiks anulēta garantija.
dažkārt dzirdēts, ka sintētika nav piemērota konkrētajam sajūgam, kas arī ir buļļa sūds.

zinu tikai dažus ļoti specifiskus gadījumus, kad ieteicama minerālene. viens gadījums būtu motora iebraukšanas periodā, ja tā ražotājs noteicis. bet arī tad bāze nav noteicoša - drīzāk ZDDP daudzums eļļā. attiecīgi ne katra minerātene atbilst nosacījumam.

otrs gadījums varētu būt vankeļa jeb rotormotori, kādi savulaik bija sastopami dažos moto modeļos.

ok, iespējams ir vēl kādi baigie retromotori ar gaisa dzesi, kur var noderēt mūsdienu minerālās smago dīzeļu eļļas ar palielinātu mazgāšanas/disperģences spēju....saucamās HD (high detergency) eļļas. taču arī tur es drīzāk ieteiktu mēģināt piemērotu sintētiku.

savulaik bija tāda štelle, ka dažas sintētikas nebija savietojamas ar vecākas paaudzes blīvslēgiem. domāju, ka šī problēma sen jau novērsta.
zīmīgi, ka esteri dažus blīvslēgus piebriedina. attiecīgi sūce tieši pretēji, tiek novērsta. piemēram, Yamaha savām sintētiskajām PAO eļļām nedaudz pievieno esterus. domājams, ka tieši iepriekš minēto apsvērumu dēļ, ne tehniskās performances uzlabošanai.
~~~~~~~~~~~

stunt riding pielīdzināms sacīkšu apstākļiem. attiecīgi prasības eļļai ir atšķirīgas no ielas mocikiem.
primāri termālā stabilitāte, viskozitātes noturība un virsmu aizsardzības piedevu paka. tāpat arī nav ignorējama eļļas spēja sadzīvot ar degvielas kontamināciju.

attiecīgi esteri stuntam tiešām varētu būt piemēroti, īpaši, ja motors darbojas sevišķi paaugstinātā temperatūrā (120C dzeses ststēmā sintētikai nav katastrofa).

tā kā stunt mocis nopietni "dabon pa zobiem" transmisijā, jāskatās arī piedevu paka. to gan bez eļļas analīzes noteikt tiešā veidā nevar.

API klasei nebūs sevišķa nozīme.

JASO gan ir koks ar diviem galiem, ja runa par stunt. MA2 nodrošina mazāku sajūga izslīdēšanas laiku, taču iespējams MA ar ilgāku izslīdēšanu ir priekšrocība specifiskā situācijā.

stunt močiem dažkārt var domāt par izmantotās viskozitātes "karstā" gala paaugstināšanu. šajā gadījumā iespējams SAE 15(20)W-50 būs piemērotāks. tas nesamazinās motora temperatūru, bet virsmu aizsardzību sliktas dzesēšanas apstākļos nodrošinās labāku. kaut arī - ja ar ##W-40 nav bijušas problēmas, var palikt arī pie tās.
parasti es visiem iesaku turēties pie iespējami zemākās viskozitātes.

vēl: stunt močiem iesaku izmantot pēc iespējas mazāku viskozitātes klases intervālu. proti, nekādus 5W-40; 10W-50; 10W-60 utml.
priekšroka dodama 15(20)W-40; 20W-50.

bet kopumā, vai eļļa pilda funkciju Tavā konkrētā dzelzī ar specifisku pielietojumu, var noteikt tikai lietotās eļļas analīze. par šo iespēju ir atsevišķa tēma tepat MP.
attiecīgi neviens nekad nepateiks bez mērījumiem, vai Tavs nomaiņas intervāls 10-15 treniņi ir optimāls un eļļa piemērota. tur variācijas visdažādākās.

nedaudz haotiski sarakstīju, bet neskaidro noteikti jautā.
konkrētu eļļu rekomendēju reti.

Offline

K-K
01. Feb 2013, 16:28#1336

Kopš: 09. May 2008

No: Jūrmala

Ziņojumi: 1166

Braucu ar: KTM 300 Factory

Paldies par izsmeļošo info, saglabāšu, lai nepazūd

-----------------
#808 | Hard Enduro Fanatic

Offline

zet
01. Feb 2013, 20:42#1337

Kopš: 07. Mar 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 859

Braucu ar: 525exc autobusu


01 Feb 2013, 16:03:53 Niere rakstīja:

...API klasei nebūs sevišķa nozīme.

...vēl: stunt močiem iesaku izmantot pēc iespējas mazāku viskozitātes klases intervālu. proti, nekādus 5W-40; 10W-50; 10W-60 utml.
priekšroka dodama 15(20)W-40; 20W-50.

Kapēc tā?

Offline

Niere
02. Feb 2013, 12:17#1338

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


01 Feb 2013, 20:42:26 zet rakstīja:
Kapēc tā?


01 Feb 2013, 16:03:53 Niere rakstīja:
...API klasei nebūs sevišķa nozīme.



API klasei šajā gadījumā nav izšķiroša nozīme divu iemeslu dēļ.

Pirmkārt tādēļ, ka konkrētajam dzelzim rekomendēta "API SF or higher" klase. SF klasi praktiski nopirkt mūsu platuma grādos vairs nevar, jo ir novecojusi. Attiecīgi nākošā, kas atrodama, ir API SG.

Otrkārt stunt močiem nav ielas režīms un prasības atšķirīgas. API lielā mērā, bet ne pilnībā, tēmēta uz ilglaicīgu eļļas izmantošanu normālos apstākļos.
no API galvenokārt var skatīt fosfora daudzumu eļļā, kas zemākām klasēm pieļaujams lielāks. attiecīgi no šī daudzuma izriet vecās paaudzes virsmu aizsardzības piedevu daudzums. tādēļ, piemēram, API SM/SN klases bieži var nebūt piemērotas sporta močiem. taču arī tur viss ir sarežģītāk un nav vērts konkrētā gadījumā iedziļināties.

drīzāk no svara ir JASO MA vai MA2 esamība, jo šis klases norāda ne tikai uz piemērotību eļļas sajūgiem, bet ietver vēl "bariņu" moča eļļas specifikai būtiskas prasības.
JASO T903: skat. 4. tabulu

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
...vēl: stunt močiem iesaku izmantot pēc iespējas mazāku viskozitātes klases intervālu. proti, nekādus 5W-40; 10W-50; 10W-60 utml.
priekšroka dodama 15(20)W-40; 20W-50.

vispirms uzskatāmībai te būs lielākā daļa močiem sastopamie eļļu viskozitātes intervāli:

attēlā redzams, ka, piemēram, SAE 10W-60 ir būtiski garāks intervāls, salīdzinājumā ar SAE 15W-40.
tas tiek panākts, bāzes eļļai pievienojot viskozitātes modifikatoru. tā ir viela, kas aukstumā sašķidrinās, bet karstumā sabiezē, tādējādi samazinot bāzes eļļas tendenci mainīt viskozitāti temperatūras iespaidā.

taču, jo vairāk šo "šķidro plastmasu" pievieno eļļai, jo tās viskozitāte ir nenoturīgāka (Shear stability) augstā temperatūrā.

Lai saprastu par ko runa, YouTūbī iekrāmēju video, kas gan par viskozitātes modifikatu transmisiju eļļās. bat būtība tā pati:



Sintētiskās eļļas ar mazu viskozitātes intervālu vai nu nesatur šo modifikatoru, vai satur būtiski mazākā daudzumā. attiecīgi tās viskozitātes klase karstajā galā, piem. SAE ##W-40;50 būs noturīga arī visskarbākajos apstākļos.

vispār jau tas ir sarežģītāk, bet domāju ar šādu skaidrojumu būtība būs saprotama.

Offline

MIGs
02. Feb 2013, 14:35#1339

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR

Cilvēku valodā runājot - paņem 10W40 eļļu, piemaisa tai "gudro plastmasu" un viņa kļūst par 10w60, brīdi pabrauc, gudrā plastmasa pārstāj darboties un eļļa atkal ir 10w40 ?! Pareizi sapratu ?!

-----------------

Offline

Niere
02. Feb 2013, 15:04#1340

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


02 Feb 2013, 14:35:06 MIGs rakstīja:
Cilvēku valodā runājot - paņem 10W40 eļļu, piemaisa tai "gudro plastmasu" un viņa kļūst par 10w60, brīdi pabrauc, gudrā plastmasa pārstāj darboties un eļļa atkal ir 10w40 ?! Pareizi sapratu ?!

Jā, visai precīzi. Līdz 10W-50 točna nodils, bet sevišķi nekvalitatīva viskozitātes modifikatora gadījumā var nodilt arī atpakaļ līdz 10W-40.

re kur viskozitātes modifikators tīrā veidā:



izdilušā motorā, palielinot viskozitāti "karstajā" galā, visai loģiski samazinās eļļas patēriņš un attiecīgi arī dūmošana.

piezīme:
lūk kādēļ Yamaha saviem sacīkstēs izmantotiem motoriem iesaka SAE 15W-30 eļļu. šī visai droši nesatur viskozitātes modifikatoru.

Attiecīgi ar tādu eļļu, ja vien nenotiks degvielas kontaminācija, nekas šāds nenotiks:



šo diagrammu jau biju ielicis sadaļā "Lietoto eļļu analīzes" un tā ņemta no nesan veiktu analīžu rezultātiem. un ar šo norāde tikai uz konkrēto produktu, ne uz ražotāju vai citiem tā produktiem.

Offline