Braucu ar: vfr750 strīt edišon, dr650 meža kapli un klasisko piedziņu
tā es te meklēju un meklēju, bet meklētājs man neko nesaka (iespējams par šo ir runāts iepriekš)
tātad gribētu zināt kā ir ar šādiem produktiem
Pirmām kārtām par šādu TOTAL ENGINE CONDITIONER
(nu kaut ko līdzīgu, statoilā bija tāds pats tikai kurš jāielej klāt vecajai eļļai- jāpadarbina motors, jāizlej tā žļurba un jālej jaunā)
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
17 Jan 2013, 23:42:15 Niere rakstīja:
tipin6
vecīt, ja Tev naudu nav kur likt, pārskaiti labāk www.ziedot.lv
vismaz labu darbu būsi paveicis
Nu , Niere, vai vari tā īsi un lakoniski nokomentēt teicienu, ka visas šī piedevas ir vairāk motora nokaušanai, nekā saglābšanai, jeb varbūt tomēr ir kādi izņēmumi, kam būtu vērts pievērst uzmanību????
vecīt, ja Tev naudu nav kur likt, pārskaiti labāk www.ziedot.lv
vismaz labu darbu būsi paveicis
Nu , Niere, vai vari tā īsi un lakoniski nokomentēt teicienu, ka visas šī piedevas ir vairāk motora nokaušanai, nekā saglābšanai, jeb varbūt tomēr ir kādi izņēmumi, kam būtu vērts pievērst uzmanību????
+1
arī interesē, vai tiešām visas tās nopērkamās piedevas un palīglīdzekļi ir pilnīgi mēsli un naudas nokāsiens no lētticīgajiem pacientiem, kas uzķeras uz uz iepakojuma rakstītajām slavas dziesmām?? varbūt ir kaut kas labs un derīgs??
----------------- Nejau krūtis ir tās, kas padara sievieti daiļu. Ā nē, tomēr tās ir krūtis!
17 Jan 2013, 23:48:21 Archy96 rakstīja:
Nu , Niere, vai vari tā īsi un lakoniski nokomentēt teicienu, ka visas šī piedevas ir vairāk motora nokaušanai, nekā saglābšanai, jeb varbūt tomēr ir kādi izņēmumi, kam būtu vērts pievērst uzmanību????
savā pieredzē vēl neesmu sastapis "off the shelf" jeb mazumtirdzniecībā nopērkamu "automotive" piedevu, kura
- bez solītajiem brīnumiem nesataisa slēptas ziepes
- patiešām būtu iztērētās naudas vērta
visa šī industrija balstīta uz psiholoģiskām fiškām un brīnuma gaidām. līdzīgi kā visādas "slaids viduklis nedēļas laikā" pārtikas piedevas.
princips vienkāršs - šie sīkie ražotāji nav spējīgi piedāvāt neko labāku, par kā eļļu ražotājiem nebūtu jausmas. ja viss, ko sola šie piedevu ražotāji, tiešām piepildītos, auto/moto ražotāji būtu pirmie, kas to jau būtu paķēruši.
taču, kā zināms no visiem iespējamiem manuāļiem, jebkādu papildus piedevu izmantošana trekniem burtiem un izsaukuma zīmēm aizliegta.
ok, lai būtu godīgi - ir iespējams ar papildus piedevu palīdzību pagarināt eļļas mūžu, piemēram, papildinot nolietojošās virsmu aizsardzības/antioksidantu piedevas. taču tad ir precīzi jāzina eļļas stāvoklis, kam nepieciešamas lietotās eļļas analīzes. saprotams, ka tik maza apjoma karteriem tās veikt viena nomaiņas cikla pagarināšanai nav rentabli. turklāt pašas piedevas mazumtirdzniecībā ir 7-14 reizes dārgākas par pašizmaksu.
nesalīdzināmi lētāk ir nomainīt eļļu.
re, tipiņ6 jau arī bija gatavs renstelē nolaist vismaz vienu eļļas nomaiņu
jāpiezīmē arī, ka retos gadījumos industriātā pielietojumā var tikt izmantotas papildus piedevas. taču tad tas notiek stingrā eļļu ražotāja uzraudzībā, kurš savā laboratorijā veic izmantotās eļļas un piedevas sajaukšanas testus.
neveicot šādu kontroli, tā būs viena vienīga krievu rulete.
viens piemērs - lielajiem kuģiem, mazu apgriezienu motoros, kuri tiek darbināti ar ļoti augsta sēra satura (~3%) degvielu (+/- mazuts), motoreļļai dažkārt pievieno kaļķa tabletes. tas lai neitralizētu skābes un paceltu TBN.
taču šis ir specifisks gadījums un arī kartera apjoms daudzas tonnas. primāri to dara tādēļ, ka ne vienmēr okeāna vidū iespējams nomainīt eļļu.
eh.... par šo tēmu vajadzētu gara darbu uzklabināt.
18 Jan 2013, 00:11:09 vellabeerns rakstīja:
+1
arī interesē, vai tiešām visas tās nopērkamās piedevas un palīglīdzekļi ir pilnīgi mēsli un naudas nokāsiens no lētticīgajiem pacientiem, kas uzķeras uz uz iepakojuma rakstītajām slavas dziesmām?? varbūt ir kaut kas labs un derīgs??
lielākoties tās piedevas pilda solīto, taču Tu nekad nezināsi blaknes. tās paliek slēptas.
es parasti salīdzinu ar nekontrolētu medikamentozu pašārstēšanos - apārstēsi sirdi, sabeigsi aknas.
ja atmetam ētisko pusi, vienīgais attaisnojums tām piedevām, ir uzfrišināšana pirms Rumbulas.
Diskusijā "Mīti" biju iemetis dažu repliku par tēmu:
02 Jan 2013, 22:11:12 Niere rakstīja:
oooo, tā iraid īpaša kategorija, kurai var veselu zinātnisko darbu kāds veltīt.
ir tik daudz par šiem brīnumlīdzekļu "ražotājiem" sakāms, ka pat nezinu, ko izcelt.
zīmīgi, ka "uzpirksteņa dīdītāji", kā es tos saucu, savus pseidozinātniskos pastāstus sāk ar vienu un to pašu, proti - "eļļu ražotāji ir stulbi un/vai sazvērējušies. te citāts no molilat.lv "teorijas" sadaļas. pirmā rindkopa:
"Motoreļļu ražotāji un ne tikai viņi vien apgalvo, ka viņu ražotajās motoreļļās jau ir viss, kas ir nepieciešams dzinēja ilgstošai darbībai, un arī nekādu papildu piedevu tām nav jālej klāt...."
šis līdzībās izskatās pēc Nobela prēmijas zinātnē pasniegšanas ceremonijas, kur kalsnējs jauneklis pēdējā rindā pielec kājās, un sauc: "kuiņa, neticu, man sanāk pareizāk!".
parasti tiek sludināts, ka eļļu ražotāji vai ne nemāk, vai šiem nav izdevīgi ražot tik "krutu" produktu, kāds šiem vienīgajiem esot.
interesants ir fakts, ka šie mikrobi tāpat paši neko neražo, jo izejvielas pērk no globālajiem ķīmijas un piedevu ražotājiem, piemēram, Lubrizol, Addibis, Paramins, Ethil, DuPont utt.
Uzskatāms piemērs ir PTFE, jeb tautā sauktā "Teflona" piedevas, izgudrotāja/patentētāja likstas jau kopš II Pasaules kara, kur visi šie "ģēniji" ietiesāja DuPont par to, ka šie atsakās pārdot politetrafluoretilēnu izmantošanai motoreļļās. Un uzvarēja prāvu, jo ASV likums aizliedz šādi "diskriminēt" . Tā nu tā sērga vēl tagad pie mums nav izslimota (Vecajā pasaulē nu jau ir).
Tomēr ASV šos pašus ietiesāja un visi noskaitīja sākot no 2-10M $.
Molilats pretendē uz to, ka atklājuši ģeniāli jaunu vielu - MoS2 jeb molibdēna disulfātu, kas pasaulei nekāds jaunums ļoti sev vairs nav un motoreļļām eļļu ražotāji to pievieno retos gadījumos ļoti nelielos daudzumos. Galu galā molbdēna ziedes katrs pazīst un tur tam īstā vieta, taču arī ne katram gultnim.
MoS2, tāpat kā PTFE, ir cieta(nešķīstoša) virsmu aizsardzības piedeva, kura motoreļļā ne tikai samazina berzi, bet var radīt blakusparādības par kurām šie ražotāji nevēlas runāt.
Ja paskatās API klasifikāciju, tur katrai klasei, piemēram API SL, fonā ir pie 20 laboratorijas testi un 7 fiziski testi. katra eļļa atbilst vēl citām klasifikācijām un auto/moto ražotāju apstiprinājumu normām.
Tādēļ šo "aftersales" piedevu ražotājiem ir viens gauži neērts jautājums jāuzdod - "vai eļļa + viņu piedeva atbildīs kaut vienai no daudzajām klasifikāciju klasei?"
Ar to gribu teikt, ka eļļas veidošana ir smalks darbs, kur dažādas eļļas īpašības var būt pretrunā viena otrai no dažādu piedevu viedokļa. Eļļai ne tikai jānodrošina maksimāla virsmas aizsardzība, bet tai, piemēram, jāpasargā gredzeni no iedegšanas un degkamera no uzdeguma. Ja ar lielu virsmas aizsardzības piedevu daudzumu panāk izcilus rādītājus "četru lodīšu sakušanas testā" (virsmu aizsardzība), tad neizbēgami tiek palielināts saucamais "sulphatad ash" (sulfāta pelnu) daudzums eļļā. Tie, savukārt, rada gredzenu iedegšanu un galu galā cilindra sienas un/vai virzuļa vadvirsmas nodilumu. Attiecīgi, pārlieks daudzums virsmas aizsardzības piedevu galu galā rada palielinātu nodilumu. paradokss? nē, tas ir tikai viens piemērs. labas eļļas radīšanas noslēpums ir līdzsvarā. barbariski izjaucāt šo līdzsvaru, visai iespējams iegūsiet to, ko brīnumdari sola. taču viņi nekad nestāstīs par šo zāļu blaknēm. mēdzu teikt - ārstēsiet sirdi, bet sabeigsiet aknas.
iespējams, ja autosam atlikuši pēdējie tūkstoši līdz šrotam, ar šiem brīnumlīdzekļiem var īslaicīgi aizlāpīties, taču ar pirkstu caureju apturēt nevar. jaunu metālu neuzburs, kaut daži pat uz to atvēzējas.
šāds te džanks netā ir tonnām:
smieklīgais ir tas, ka tieši tādu pašu efektu vai līdzīgu var panākt ar visparastāko Head&Shoulders šampūnu tīrā veidā, jo tas satur lielu koncentrāciju aktīvā cinka, kas ir virsmu aizsardzības un antioksidācijas piedeva arī eļļā.
bet neviens tādēļ nemēģina ar šāmpūnu rullēt ielās, jo tas neizies, piemēram, API putošanās testu ASTM D892 un daudzus citus.
interesanti ir uzmest aci, ko tad tāds Molilat sola.
Tieši to, ko jau minēju - vienu, divus, trīs testus no daudziem izpilda izcili.
zīmīgi, ka šie "piedevu" ražotāji testu vietā vienmēr cenšas atrast kādu lokālu autoritāti tehnikas jomā - kādu iestādi/zinātnieku ar vārdu vai sportistu. skatos, ka, tāpat kā PTFE smērētāji, arī Molilat pamanījušies piečakarēt pat tādus cienījamus cilvēkus kā Šneps.
Interesanti - ja gribat, lai tiltā pazūd trokšņi, sastūķējiet pilnu ar zāģu skaidām. uz pāris tūkstošiem iestāsies klusums. runā, ka celofāna maisiņi arī darbojas.
ja tāds ir mērķis, kāpēc ne. taču bēdīgi ir, kad šie, atvainojos, sūdiem sazāļotie autosi un moto tiek kādam iesmērēti.
ou, nu jau aizrāvos. es te varu rakstīt un rakstīt par šo tēmu. drukāju baigā tempā, nepārlasīšu, kļūdas nelabošu.
Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120
Man reiz sanāca padiskutēt ar vienu Xado produktu izplatītāju........Jā, aktiermeistarība sava produkta prezentēšanā bez šaubām apgūta nopietnā līmenī, tur daudziem būtu ko pamācīties. Uzskates līdzekļi arī sagādāti nopietni - sadiluši gredzeni ar "it kā" uzaudzētu metāla kārtu, un kas galvenais - metāls "uzaug" tieši tik daudz, lai saglabātu servisa manuālī noteikto "zazoru" starp galiem , lodīšu gultņi, kam "pieaudzis" tik daudz metāla, ka visas luftes pazudušas (pretēji gredzeniem) ...... un tā tālāk un tā joprojām , karoče ielejot vienu tūbiņu motorā - visas izdilušās detaļas iegūst pirmatnējo formu un izmērus , es tā sapratu, kad tur laikam pa iekšu rūķīši skraida un ar mikrometru mēra, cik mm kurā vietā audzēt, un kur neaudzēt
18 Jan 2013, 00:33:24 Pauliic rakstīja:
krīzes gados vizinājos ar v6 skorpi un pie 2 eļļas maiņām lēju klāt Molilatu nezinu vai palīdzēja, bet sliktāk nepalika
tur jau tā fiška - Tu nezini, vai palika labāk, bet nezini arī, vai palika sliktāk. ja "paliktu sliktāk" un Tu to varētu pamanīt, tā jau būtu katastrofa.
jau iepriekš rakstīju:
katram piedevu tirgonim jāuzdod jautājiens - kādai API, ACEA, JASO utt. klasei atbildīs eļļa pēc piedevas pievienošanas.
Ja kāds sāks klārēt, ka tā piedeva nekā neizmaina eļļas pamatīpašības, viņš klaji melos. viss, kas nonāk eļļā pat visniecīgākajā daudzumā, izmaina tās īpašības.
18 Jan 2013, 00:39:11 Archy96 rakstīja:
Man reiz sanāca padiskutēt ar vienu Xado produktu izplatītāju........Jā, aktiermeistarība sava produkta prezentēšanā bez šaubām apgūta nopietnā līmenī, tur daudziem būtu ko pamācīties. Uzskates līdzekļi arī sagādāti nopietni - sadiluši gredzeni ar "it kā" uzaudzētu metāla kārtu, un kas galvenais - metāls "uzaug" tieši tik daudz, lai saglabātu servisa manuālī noteikto "zazoru" starp galiem , lodīšu gultņi, kam "pieaudzis" tik daudz metāla, ka visas luftes pazudušas (pretēji gredzeniem) ...... un tā tālāk un tā joprojām , karoče ielejot vienu tūbiņu motorā - visas izdilušās detaļas iegūst pirmatnēho formu un izmērus , es tā sapratu, kad tur laikam pa iekšu rūķīši skraida un ar mikrometru mēra, cik mm kurā vietā audzēt, un kur neaudzēt
šie brīnumeliksīru tirgotāji darbā ņem īpašus daiļ*irsējus un viss balstās uz smadzeņu skalošanu. šiem pat speciāli kursi pārdošanas psiholoģijā tiek rīkoti.
kaut kas līdzīgs putekļu sūcēju par 1000Ls tirgotājiem.
vēl raksturīgs, ka tiek piesaukta kāda pazīstama reference, piemēram, populārs sportists.
visi nodomā - ja jau ar to piedevu pat sporta tehnika rullē, tad man točna aizies.
bet neviens jau neņem vērā, ka sportā bieži dažu zirga spēku ieguvums ir uzvaras vērtē. un tas, ka to motoru pēc gonkas pilnībā pārlasa, ir piemirsts.
par šiem brīnumlīdzekļiem iz paša pieredzes..pirms gadiem padsmit bija populāri fenoms un er ,ja nemaldos viens bija krievzemes ražojums otrs no aizjūras nācis
rezumē
lietojot kā ielas auto, tā sportwagenos(tolaik golf kausam būvetajos dažos tika piegāzts),tika vērojama trokšnu samazināšanās un biku brīvaks paatrinājums gaitā!
BET problemas sākās pārstājot tos lietot viss kas tika novērsts lietojot šos brīnumlīdzekļus atgriezās dubultā atpakaļ, škiet ka kāds motors pat nograbēja
Jā, 5100 10W-40 pilnīgi noteikti atbilst prasībām. Protams, konkrētajām prasībām atbilst absolūti lielākā daļa atrodamās motociklu eļļas ar attiecīgu viskozitāti.
matērija patiešām interesanta, jāpapēta.
tiesa gan interesantākas ir analīžu atskaites.
tas oksidācijas tests @+380C ne tuvu nav objektīvs parametrs, lai ko viennozīmīgi spriestu.
tomēr interesanti tā kā tā.
Jā biju sajaucis, nevis 300v(manam mo sintētika nav paredzēta - Honda CBR600F4i), bet Motul 5100 Ester 4T, pašreiz ELF Moto 4HP Eco 10W-40.
Problēmu "it kā" nav ar Elfu, kartera vāks tīrs, zem vārstu vāka arī nav nosēdumu.(Eļļu mainīju ik pēc 10 - 15 treniņiem)
Mocis tiek izmantots stuntā, ik pa brīdim tiek pabraukts ierobežotājā, turēts slodzē pie augstākas dzinēja temperatūras ~ 115 - 120C.
Šobrīd viss ir labi, bet ir aizdomas, ka varbūt šo sezonu neizturēs, tādēļ ir rezerves dzinējs, kas nav mocīts. Tādēļ arī domāju par eļļas ražotāja maiņu.