Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
xtx_mens
20. Nov 2012, 11:00#1301

Kopš: 12. Apr 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 106

Braucu ar: kx450f

Jautājums Nierem:

Kāda eļļa būtu vislabākā manam švāģera dodge durango 4.7l 2000g. Pussintētika 10w-40 ir Ok? Tur ar tiem jenķiem neko nevar saprast.
paldies jau iepriekš.

Offline

Niere
08. Jan 2013, 17:25#1302

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


20 Nov 2012, 11:00:27 xtx_mens rakstīja:
Jautājums Nierem:

Kāda eļļa būtu vislabākā manam švāģera dodge durango 4.7l 2000g. Pussintētika 10w-40 ir Ok? Tur ar tiem jenķiem neko nevar saprast.
paldies jau iepriekš.


opā!
esmu palaidis garām šo jautājienu.
visdrīzāk nu jau par vēlu, bet, ņemot vērā konkrētā autosa īsos eļļu nomaiņas intervālus, iespējams jau atkal jāmaina eļļa.

te Durango 2000 servisa manuāļa eļļošanas nodaļa.
neko daudz tā nepasaka. kā jau daudziem amerikāņiem, primāri rekomendēta viskozitāte, proti SAE 10W-30.
ņemot vēra, ka autoss jau ir 13 gadus vecs, tam derēs gandrīz jebkura mūsdienu eļļa ar viskozitāti SAE 5W-30, kas visos gadījumos būs vismaz daļēja sintētika. ja piķis no svara un nomaiņas intervāli īsi, var meklēt arī 10W-30 minerāleni.

taču rekomendācija SAE ##W-30 ir jaunam auto.
ja vērojams palielināts eļļas patēriņš, var domāt par SAE ##W-40 viskozitātēm. tiesa gan, ziemas laikā vēlams izmantot SAE 5W-30 sintētiku.

Offline

TRXracer
15. Jan 2013, 23:59#1303

Kopš: 01. Dec 2012

No: Saulkrasti

Ziņojumi: 12

Braucu ar: Honda TRX450r

Tā nu ir sanācis, ka mazliet pabraukāju bez eļļas kārbā. Braukāju aptuveni kādas 3 h un no motora sāka parādīties dīvaina skaņa. Kamēr tiku līdz mājām skaņa bija lielāka pat par pašu motora skaņu. Tad sapratu ka kārbā nav eļļas. Ielēju jaunu protams un skaņa loģiski, ka arī pazuda. Kas tieši viss vairāk nodilst pēc šadām izdarībām? Un vai kārbas un sajūga mūžš mūžš ļoti samazinājās? TRX 450r kvadra.

Offline

Archy96
16. Jan 2013, 00:44#1304

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


15 Jan 2013, 23:59:19 TRXracer rakstīja:
Tā nu ir sanācis, ka mazliet pabraukāju bez eļļas kārbā. Braukāju aptuveni kādas 3 h un no motora sāka parādīties dīvaina skaņa. Kamēr tiku līdz mājām skaņa bija lielāka pat par pašu motora skaņu. Tad sapratu ka kārbā nav eļļas. Ielēju jaunu protams un skaņa loģiski, ka arī pazuda. Kas tieši viss vairāk nodilst pēc šadām izdarībām? Un vai kārbas un sajūga mūžš mūžš ļoti samazinājās? TRX 450r kvadra.

Nu tas mans subjektīvais viedoklis, kad kārbai šāda ņirgāšanās vēl nevarētu būt tik nāvējoša, kā piemēram motoram, kurš pilnīgi noteikti jau būtu nolicies "mierā", zobrati tik fiksi sadilt nevar, lodīšu gultņi tāpat, mok kāds no mazajiem adatgultņiem jebšu slīdgultnis, bet tur jāskatās, kāda konkrētās kārbas konstrukcija.

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

Archy96
16. Jan 2013, 00:53#1305

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


16 Jan 2013, 00:51:13 Bagars rakstīja:
3 stundas bez lubrikanta... tas būs daudz jebkurai kārbai

Domāju, ka steidzami jāpogā vaļā

Būtu ļoti ieteicams, pēc šādas atrakcijas, tīri profilaksei pārlasīt to motoru, un nomainīt, ja ir kas maināms, nevis turpināt braukt, un sagaidīt, kamēr sāks sadalīties reizinātājos.

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

mexa
16. Jan 2013, 01:02#1306

Kopš: 07. Sep 2012

Ziņojumi: 6888

Braucu ar: VT

manam 2T meža kaplim viena sezona bez eļļas kārbā aizgāja, peldēja tīrā benžā zaļā krāsā ne skaidiņas... zobratu necik nepagrauzti, nomainīju blīvslēgus un maucu talāk

-----------------
Auto moto elektronikas serviss Krāslavā

Offline

Pauliic
16. Jan 2013, 10:58#1307

Kopš: 21. Apr 2008

Ziņojumi: 920

Braucu ar: GS

Ko liet suzuki dr 650 se 97' ja grib palutināt?

-----------------
Pārdošanas aģentūra Nerūsējošā tērauda izlietnes Tērauda izstrādājumi
Grīdlīstes

Offline

TRXracer
16. Jan 2013, 11:43#1308

Kopš: 01. Dec 2012

No: Saulkrasti

Ziņojumi: 12

Braucu ar: Honda TRX450r


16 Jan 2013, 00:44:31 Archy96 rakstīja:

15 Jan 2013, 23:59:19 TRXracer rakstīja:
Tā nu ir sanācis, ka mazliet pabraukāju bez eļļas kārbā. Braukāju aptuveni kādas 3 h un no motora sāka parādīties dīvaina skaņa. Kamēr tiku līdz mājām skaņa bija lielāka pat par pašu motora skaņu. Tad sapratu ka kārbā nav eļļas. Ielēju jaunu protams un skaņa loģiski, ka arī pazuda. Kas tieši viss vairāk nodilst pēc šadām izdarībām? Un vai kārbas un sajūga mūžš mūžš ļoti samazinājās? TRX 450r kvadra.

Nu tas mans subjektīvais viedoklis, kad kārbai šāda ņirgāšanās vēl nevarētu būt tik nāvējoša, kā piemēram motoram, kurš pilnīgi noteikti jau būtu nolicies "mierā", zobrati tik fiksi sadilt nevar, lodīšu gultņi tāpat, mok kāds no mazajiem adatgultņiem jebšu slīdgultnis, bet tur jāskatās, kāda konkrētās kārbas konstrukcija.

Drošvien vissvairāk padila dakšiņas.

Offline

Niere
16. Jan 2013, 17:47#1309

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


16 Jan 2013, 10:58:57 Pauliic rakstīja:
Ko liet suzuki dr 650 se 97' ja grib palutināt?

ar šo būtu jāpietiek.
viskozitāte pamatā 10W-40, taču, ja motors vairs nav no svaigākajiem, rij eļļu un/vai tiek rullēts ar augstu motora temperatūru, var mēģināt ##W-50.

bet par konkrētu eļļas marku jautā džekiem.

Offline

motoinstruktors
17. Jan 2013, 18:48#1310

Kopš: 01. Dec 2009

Ziņojumi: 952

Braucu ar: ktm LC4


16 Jan 2013, 10:58:57 Pauliic rakstīja:
Ko liet suzuki dr 650 se 97' ja grib palutināt?

...1994.g.,kad bija "liela" motoeļļu izvēle-lēju jaunam DR 650 SE pat AGIP autoeļļu,liekas,10W40...
Tas motors neprasa augstas klases eļļu,šodien gan lej moto domāto,ja vēl slogo sajūgu...

Offline

Pauliic
17. Jan 2013, 19:17#1311

Kopš: 21. Apr 2008

Ziņojumi: 920

Braucu ar: GS

Laikam tomer paliksu pieiepriekseja gada ellas

www.motorex.com/index.cfm?oid=1147&lang=en&webtoolDbTemp=eintragDetail&eintragId=155

To kartera skruvi ar magnetu gan laikam iehavosu

-----------------
Pārdošanas aģentūra Nerūsējošā tērauda izlietnes Tērauda izstrādājumi
Grīdlīstes

Offline

tipin6
17. Jan 2013, 19:41#1312

Kopš: 12. Feb 2009

No: Rīga

Ziņojumi: 2235

Braucu ar: vfr750 strīt edišon, dr650 meža kapli un klasisko piedziņu

tā es te meklēju un meklēju, bet meklētājs man neko nesaka (iespējams par šo ir runāts iepriekš)

tātad gribētu zināt kā ir ar šādiem produktiem
Pirmām kārtām par šādu TOTAL ENGINE CONDITIONER
(nu kaut ko līdzīgu, statoilā bija tāds pats tikai kurš jāielej klāt vecajai eļļai- jāpadarbina motors, jāizlej tā žļurba un jālej jaunā)

Un par šādu piedeva motoreļļai Argina CERAMIC ENGINE PROTECTOR

Offline

Niere
17. Jan 2013, 23:42#1313

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

tipin6

vecīt, ja Tev naudu nav kur likt, pārskaiti labāk www.ziedot.lv
vismaz labu darbu būsi paveicis

Offline

Archy96
17. Jan 2013, 23:48#1314

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


17 Jan 2013, 23:42:15 Niere rakstīja:
tipin6

vecīt, ja Tev naudu nav kur likt, pārskaiti labāk www.ziedot.lv
vismaz labu darbu būsi paveicis


Nu , Niere, vai vari tā īsi un lakoniski nokomentēt teicienu, ka visas šī piedevas ir vairāk motora nokaušanai, nekā saglābšanai, jeb varbūt tomēr ir kādi izņēmumi, kam būtu vērts pievērst uzmanību????

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

vellabeerns
18. Jan 2013, 00:11#1315

Kopš: 15. Mar 2011

No: Jelgava

Ziņojumi: 1772

Braucu ar: R1100S


17 Jan 2013, 23:48:21 Archy96 rakstīja:

17 Jan 2013, 23:42:15 Niere rakstīja:
tipin6

vecīt, ja Tev naudu nav kur likt, pārskaiti labāk www.ziedot.lv
vismaz labu darbu būsi paveicis


Nu , Niere, vai vari tā īsi un lakoniski nokomentēt teicienu, ka visas šī piedevas ir vairāk motora nokaušanai, nekā saglābšanai, jeb varbūt tomēr ir kādi izņēmumi, kam būtu vērts pievērst uzmanību????

+1
arī interesē, vai tiešām visas tās nopērkamās piedevas un palīglīdzekļi ir pilnīgi mēsli un naudas nokāsiens no lētticīgajiem pacientiem, kas uzķeras uz uz iepakojuma rakstītajām slavas dziesmām?? varbūt ir kaut kas labs un derīgs??

-----------------
Nejau krūtis ir tās, kas padara sievieti daiļu. Ā nē, tomēr tās ir krūtis!

Offline

Niere
18. Jan 2013, 00:26#1316

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


17 Jan 2013, 23:48:21 Archy96 rakstīja:
Nu , Niere, vai vari tā īsi un lakoniski nokomentēt teicienu, ka visas šī piedevas ir vairāk motora nokaušanai, nekā saglābšanai, jeb varbūt tomēr ir kādi izņēmumi, kam būtu vērts pievērst uzmanību????


savā pieredzē vēl neesmu sastapis "off the shelf" jeb mazumtirdzniecībā nopērkamu "automotive" piedevu, kura
- bez solītajiem brīnumiem nesataisa slēptas ziepes
- patiešām būtu iztērētās naudas vērta

visa šī industrija balstīta uz psiholoģiskām fiškām un brīnuma gaidām. līdzīgi kā visādas "slaids viduklis nedēļas laikā" pārtikas piedevas.

princips vienkāršs - šie sīkie ražotāji nav spējīgi piedāvāt neko labāku, par kā eļļu ražotājiem nebūtu jausmas. ja viss, ko sola šie piedevu ražotāji, tiešām piepildītos, auto/moto ražotāji būtu pirmie, kas to jau būtu paķēruši.
taču, kā zināms no visiem iespējamiem manuāļiem, jebkādu papildus piedevu izmantošana trekniem burtiem un izsaukuma zīmēm aizliegta.

ok, lai būtu godīgi - ir iespējams ar papildus piedevu palīdzību pagarināt eļļas mūžu, piemēram, papildinot nolietojošās virsmu aizsardzības/antioksidantu piedevas. taču tad ir precīzi jāzina eļļas stāvoklis, kam nepieciešamas lietotās eļļas analīzes. saprotams, ka tik maza apjoma karteriem tās veikt viena nomaiņas cikla pagarināšanai nav rentabli. turklāt pašas piedevas mazumtirdzniecībā ir 7-14 reizes dārgākas par pašizmaksu.
nesalīdzināmi lētāk ir nomainīt eļļu.

re, tipiņ6 jau arī bija gatavs renstelē nolaist vismaz vienu eļļas nomaiņu

jāpiezīmē arī, ka retos gadījumos industriātā pielietojumā var tikt izmantotas papildus piedevas. taču tad tas notiek stingrā eļļu ražotāja uzraudzībā, kurš savā laboratorijā veic izmantotās eļļas un piedevas sajaukšanas testus.
neveicot šādu kontroli, tā būs viena vienīga krievu rulete.

viens piemērs - lielajiem kuģiem, mazu apgriezienu motoros, kuri tiek darbināti ar ļoti augsta sēra satura (~3%) degvielu (+/- mazuts), motoreļļai dažkārt pievieno kaļķa tabletes. tas lai neitralizētu skābes un paceltu TBN.
taču šis ir specifisks gadījums un arī kartera apjoms daudzas tonnas. primāri to dara tādēļ, ka ne vienmēr okeāna vidū iespējams nomainīt eļļu.

eh.... par šo tēmu vajadzētu gara darbu uzklabināt.

Offline

Niere
18. Jan 2013, 00:30#1317

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


18 Jan 2013, 00:11:09 vellabeerns rakstīja:
+1
arī interesē, vai tiešām visas tās nopērkamās piedevas un palīglīdzekļi ir pilnīgi mēsli un naudas nokāsiens no lētticīgajiem pacientiem, kas uzķeras uz uz iepakojuma rakstītajām slavas dziesmām?? varbūt ir kaut kas labs un derīgs??


lielākoties tās piedevas pilda solīto, taču Tu nekad nezināsi blaknes. tās paliek slēptas.
es parasti salīdzinu ar nekontrolētu medikamentozu pašārstēšanos - apārstēsi sirdi, sabeigsi aknas.

ja atmetam ētisko pusi, vienīgais attaisnojums tām piedevām, ir uzfrišināšana pirms Rumbulas.

Offline

Pauliic
18. Jan 2013, 00:33#1318

Kopš: 21. Apr 2008

Ziņojumi: 920

Braucu ar: GS

krīzes gados vizinājos ar v6 skorpi un pie 2 eļļas maiņām lēju klāt Molilatu nezinu vai palīdzēja, bet sliktāk nepalika

-----------------
Pārdošanas aģentūra Nerūsējošā tērauda izlietnes Tērauda izstrādājumi
Grīdlīstes

Offline

Niere
18. Jan 2013, 00:33#1319

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

Diskusijā "Mīti" biju iemetis dažu repliku par tēmu:


02 Jan 2013, 22:11:12 Niere rakstīja:
oooo, tā iraid īpaša kategorija, kurai var veselu zinātnisko darbu kāds veltīt.
ir tik daudz par šiem brīnumlīdzekļu "ražotājiem" sakāms, ka pat nezinu, ko izcelt.

zīmīgi, ka "uzpirksteņa dīdītāji", kā es tos saucu, savus pseidozinātniskos pastāstus sāk ar vienu un to pašu, proti - "eļļu ražotāji ir stulbi un/vai sazvērējušies. te citāts no molilat.lv "teorijas" sadaļas. pirmā rindkopa:

"Motoreļļu ražotāji un ne tikai viņi vien apgalvo, ka viņu ražotajās motoreļļās jau ir viss, kas ir nepieciešams dzinēja ilgstošai darbībai, un arī nekādu papildu piedevu tām nav jālej klāt...."

šis līdzībās izskatās pēc Nobela prēmijas zinātnē pasniegšanas ceremonijas, kur kalsnējs jauneklis pēdējā rindā pielec kājās, un sauc: "kuiņa, neticu, man sanāk pareizāk!".
parasti tiek sludināts, ka eļļu ražotāji vai ne nemāk, vai šiem nav izdevīgi ražot tik "krutu" produktu, kāds šiem vienīgajiem esot.
interesants ir fakts, ka šie mikrobi tāpat paši neko neražo, jo izejvielas pērk no globālajiem ķīmijas un piedevu ražotājiem, piemēram, Lubrizol, Addibis, Paramins, Ethil, DuPont utt.

Uzskatāms piemērs ir PTFE, jeb tautā sauktā "Teflona" piedevas, izgudrotāja/patentētāja likstas jau kopš II Pasaules kara, kur visi šie "ģēniji" ietiesāja DuPont par to, ka šie atsakās pārdot politetrafluoretilēnu izmantošanai motoreļļās. Un uzvarēja prāvu, jo ASV likums aizliedz šādi "diskriminēt" . Tā nu tā sērga vēl tagad pie mums nav izslimota (Vecajā pasaulē nu jau ir).
Tomēr ASV šos pašus ietiesāja un visi noskaitīja sākot no 2-10M $.

Molilats pretendē uz to, ka atklājuši ģeniāli jaunu vielu - MoS2 jeb molibdēna disulfātu, kas pasaulei nekāds jaunums ļoti sev vairs nav un motoreļļām eļļu ražotāji to pievieno retos gadījumos ļoti nelielos daudzumos. Galu galā molbdēna ziedes katrs pazīst un tur tam īstā vieta, taču arī ne katram gultnim.

MoS2, tāpat kā PTFE, ir cieta(nešķīstoša) virsmu aizsardzības piedeva, kura motoreļļā ne tikai samazina berzi, bet var radīt blakusparādības par kurām šie ražotāji nevēlas runāt.

Ja paskatās API klasifikāciju, tur katrai klasei, piemēram API SL, fonā ir pie 20 laboratorijas testi un 7 fiziski testi. katra eļļa atbilst vēl citām klasifikācijām un auto/moto ražotāju apstiprinājumu normām.
Tādēļ šo "aftersales" piedevu ražotājiem ir viens gauži neērts jautājums jāuzdod - "vai eļļa + viņu piedeva atbildīs kaut vienai no daudzajām klasifikāciju klasei?"
Ar to gribu teikt, ka eļļas veidošana ir smalks darbs, kur dažādas eļļas īpašības var būt pretrunā viena otrai no dažādu piedevu viedokļa. Eļļai ne tikai jānodrošina maksimāla virsmas aizsardzība, bet tai, piemēram, jāpasargā gredzeni no iedegšanas un degkamera no uzdeguma. Ja ar lielu virsmas aizsardzības piedevu daudzumu panāk izcilus rādītājus "četru lodīšu sakušanas testā" (virsmu aizsardzība), tad neizbēgami tiek palielināts saucamais "sulphatad ash" (sulfāta pelnu) daudzums eļļā. Tie, savukārt, rada gredzenu iedegšanu un galu galā cilindra sienas un/vai virzuļa vadvirsmas nodilumu. Attiecīgi, pārlieks daudzums virsmas aizsardzības piedevu galu galā rada palielinātu nodilumu. paradokss? nē, tas ir tikai viens piemērs. labas eļļas radīšanas noslēpums ir līdzsvarā. barbariski izjaucāt šo līdzsvaru, visai iespējams iegūsiet to, ko brīnumdari sola. taču viņi nekad nestāstīs par šo zāļu blaknēm. mēdzu teikt - ārstēsiet sirdi, bet sabeigsiet aknas.
iespējams, ja autosam atlikuši pēdējie tūkstoši līdz šrotam, ar šiem brīnumlīdzekļiem var īslaicīgi aizlāpīties, taču ar pirkstu caureju apturēt nevar. jaunu metālu neuzburs, kaut daži pat uz to atvēzējas.

šāds te džanks netā ir tonnām:


smieklīgais ir tas, ka tieši tādu pašu efektu vai līdzīgu var panākt ar visparastāko Head&Shoulders šampūnu tīrā veidā, jo tas satur lielu koncentrāciju aktīvā cinka, kas ir virsmu aizsardzības un antioksidācijas piedeva arī eļļā.
bet neviens tādēļ nemēģina ar šāmpūnu rullēt ielās, jo tas neizies, piemēram, API putošanās testu ASTM D892 un daudzus citus.

interesanti ir uzmest aci, ko tad tāds Molilat sola.
Tieši to, ko jau minēju - vienu, divus, trīs testus no daudziem izpilda izcili.
zīmīgi, ka šie "piedevu" ražotāji testu vietā vienmēr cenšas atrast kādu lokālu autoritāti tehnikas jomā - kādu iestādi/zinātnieku ar vārdu vai sportistu. skatos, ka, tāpat kā PTFE smērētāji, arī Molilat pamanījušies piečakarēt pat tādus cienījamus cilvēkus kā Šneps.

Interesanti - ja gribat, lai tiltā pazūd trokšņi, sastūķējiet pilnu ar zāģu skaidām. uz pāris tūkstošiem iestāsies klusums. runā, ka celofāna maisiņi arī darbojas.
ja tāds ir mērķis, kāpēc ne. taču bēdīgi ir, kad šie, atvainojos, sūdiem sazāļotie autosi un moto tiek kādam iesmērēti.

ou, nu jau aizrāvos. es te varu rakstīt un rakstīt par šo tēmu. drukāju baigā tempā, nepārlasīšu, kļūdas nelabošu.

Offline

Archy96
18. Jan 2013, 00:39#1320

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120

Man reiz sanāca padiskutēt ar vienu Xado produktu izplatītāju........Jā, aktiermeistarība sava produkta prezentēšanā bez šaubām apgūta nopietnā līmenī, tur daudziem būtu ko pamācīties. Uzskates līdzekļi arī sagādāti nopietni - sadiluši gredzeni ar "it kā" uzaudzētu metāla kārtu, un kas galvenais - metāls "uzaug" tieši tik daudz, lai saglabātu servisa manuālī noteikto "zazoru" starp galiem , lodīšu gultņi, kam "pieaudzis" tik daudz metāla, ka visas luftes pazudušas (pretēji gredzeniem) ...... un tā tālāk un tā joprojām , karoče ielejot vienu tūbiņu motorā - visas izdilušās detaļas iegūst pirmatnējo formu un izmērus , es tā sapratu, kad tur laikam pa iekšu rūķīši skraida un ar mikrometru mēra, cik mm kurā vietā audzēt, un kur neaudzēt

[ Šo ziņu laboja Archy96, 18 Jan 2013, 00:43:29 ]



-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline