Gadījuma bilde

Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 0 viesi un 1 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
plarkskis
08. Nov 2012, 13:59#1291

Kopš: 14. Mar 2012

No: Zilupe

Ziņojumi: 94

Braucu ar: zilu brīnumu

Gaidu no dīlera atbildi kas ar tiem modeļiem īsti ir. Jā, mans ir ar tosolu.

Offline

plarkskis
08. Nov 2012, 15:49#1292

Kopš: 14. Mar 2012

No: Zilupe

Ziņojumi: 94

Braucu ar: zilu brīnumu

Tātad info no dīlera - nav tāda 2007. modeļa, ir tikai viens. un mans tiešām ir Eiropas, ar katalizatoru. Bet piebilde ka tas katalizators daudz neko nedarot, jo jaudas praktiski neatšķiras abiem variantiem.

Offline

plarkskis
08. Nov 2012, 20:35#1293

Kopš: 14. Mar 2012

No: Zilupe

Ziņojumi: 94

Braucu ar: zilu brīnumu

Nu es ar to eļļu jau pats sviestā drīz saiešu Reku viens Buelu dīleris no Holandes man atrakstija, ka šie iesaka vislabāk Motul 300v 10W40.
Nu nez, kapēc tieši Motul.., bet par viskozitāti šiem esot ieteicis Buell racing department, sakot, ka Eiropai HD eļļa esot bik par biezu.

Niere - tavs verdikts!

Offline

Niere
08. Nov 2012, 20:58#1294

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

baigi dīvaini.
ir tāds globāls līderis eļļu speceņu un atbilstības jomā OATS Ltd., kas par sevi izsakās šādi:

"OATS EARL solution (Equipment And Recommended Lubricants) is the world's largest lubricants recommendations database for the lubes industry and covers over 80,000 pieces of equipment relating to over 500,000 compartments. It is used by clients in over 90 countries."


Uzņēmums veido eļļu rekomendāciju datu bāzes šādiem uzņēmumiem:


tā kā Castrol sevi daklarē par līderi moto eļļu jomā (kas gan nanozīmē eļļu top sniegumu), tādēļ izmantošu viņus, bet pārējiem eļļu ražotājiem iraid identiski:

BUELL 1125R 2007-
BUELL 1125R 2009 -

vari pačekot pats.
viņu datu bāzē ir sastaptas kļūdas, taču ārkārtīgi reti.

iespējams, ka šoreiz OATS Ltd. tiešām kļūdījušies, jo alternatīvas Texaco datu bāzes dati drīzāk sakrīt ar Tevis (dīlera) teikto.
te par Buell 1250
starp citu, man šī datu bāze patīk labāk.

moš jāaizraksta OATS - kas par figņu..
neticās, ka šie to gaisa dzeses motoru no gaisa pagrābuši.
~~~~~~~~~~~~~~

par katalizatoru:
štrunts par zirgiem, taču, tam ļoti nepatīk palielināts cinka dialkilditiofosfāta daudzums (ZDDP). tā sastāvā euošais ciks/fosfors/sērs nepilnīgi sadeg, attiecīgi veido palielinātu saucamo ash content jeb sulfāta pelnu daudzumu. tas savukārt rada jau aprakstīto uzdeguma problēmu. tātad problēma ne tikai degkamerā, bet arī katalizarorā.
šis arī bija apsvērums, kādēļ RL varētu būt nepiemērots katalizatoriem.

Offline

Niere
08. Nov 2012, 21:16#1295

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


08 Nov 2012, 20:35:27 plarkskis rakstīja:
Nu es ar to eļļu jau pats sviestā drīz saiešu Reku viens Buelu dīleris no Holandes man atrakstija, ka šie iesaka vislabāk Motul 300v 10W40.
Nu nez, kapēc tieši Motul.., bet par viskozitāti šiem esot ieteicis Buell racing department, sakot, ka Eiropai HD eļļa esot bik par biezu.

Niere - tavs verdikts!

dīlerim varētu būt liela taisnība, īpaši mūsu ne tuvu Miami klimatā.
dīvaini(neticās) gan, ka mocika ražotājs nav spējis pareizi aprēķināt eļļas viskozitāti. īpaši jau, ja tas ir Rotax.

kaut gan ir manīti gana daudz gadījumi, kad tehnikas ražotāja eļļas rekomendācija izriet ne no tehniskiem, bet visādiem produktu optimizācijas vai rentabilitātes apsvērumiem. un HD šajā ziņā ir viens no šādiem gadījumiem.

Offline

plarkskis
09. Nov 2012, 09:58#1296

Kopš: 14. Mar 2012

No: Zilupe

Ziņojumi: 94

Braucu ar: zilu brīnumu

Tas par modeļiem tas ir točna, ir tikai viens, to pašu apstiprināja vēl daži dīleri (veicu izmeklēšanu) un arī Erik Buell Racing.

Atradu manuālī par eļļām:
H-D Multi-grade SAE 10W40 -
- LOWEST AMBIENT TEMPERATURE - Below 40° F (4° C)
- COLD WEATHER STARTS BELOW 50° F (10° C) - Excellent

H-D Multi-grade SAE 20W50
- LOWEST AMBIENT TEMPERATURE - Above 40° F (4° C)
- COLD WEATHER STARTS BELOW 50° F (10° C) - Excellent

Pēc šī sanāk ka 10w40 labs ja pa ziemu brauc??


Bet tas holandietis vēl teica, ka Rotax citos dampjos izmantojot 10w40, (laikam Aprilia ??).


.Vēl gribēju tev uzjautāt par bremžu šķidrumu - ja iepriekš iekšā bija minerālais, tagad var gāzt iekšā sporta sintētiku, neburbuļos?

[ Šo ziņu laboja plarkskis, 09 Nov 2012, 11:50:49 ]

Offline

MIGs
09. Nov 2012, 12:51#1297

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR

Bremžu šķidrums dalās sekojoši:
DOT 4
DOT 5.1
DOT 5 - ir silikonu bāzes un nav vērts liet ārpus trases + ja liksi ir 100% jāizmazgā visa bremžu sistēma.
DOT4 & 5.1 savā starpā ir maisāmi, taču protams labāk liet tīru un maksimāli izliet veco.

DOT4 ūber, puper racing vai normālu DOT 5.1.

-----------------

Offline

Niere
09. Nov 2012, 16:08#1298

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


09 Nov 2012, 09:58:30 plarkskis rakstīja:
Atradu manuālī par eļļām:
H-D Multi-grade SAE 10W40 -
- LOWEST AMBIENT TEMPERATURE - Below 40° F (4° C)
- COLD WEATHER STARTS BELOW 50° F (10° C) - Excellent

H-D Multi-grade SAE 20W50
- LOWEST AMBIENT TEMPERATURE - Above 40° F (4° C)
- COLD WEATHER STARTS BELOW 50° F (10° C) - Excellent

Pēc šī sanāk ka 10w40 labs ja pa ziemu brauc??

rakstītais drīzāk nosaka, ka ar 20W-50 ir problēma temperatūrā zem 10C. Tradicionāli 10W-40 viskozitāte manuāļos definēta kā derīga līdz +30C.

Bet tas holandietis vēl teica, ka Rotax citos dampjos izmantojot 10w40, (laikam Aprilia ??).

palūrēju arī forumus.
tā varētu tiešām būt, ka lielākā daļa servisu konkrētajiem Rotax motoriem izmanto 10W-40.
...arī Aprilia un KTM.

.Vēl gribēju tev uzjautāt par bremžu šķidrumu - ja iepriekš iekšā bija minerālais, tagad var gāzt iekšā sporta sintētiku, neburbuļos?

MIG ieraksts gana izsmeļošs un lakonisks.

Offline

plarkskis
09. Nov 2012, 16:21#1299

Kopš: 14. Mar 2012

No: Zilupe

Ziņojumi: 94

Braucu ar: zilu brīnumu

Thanks visiem par izglītošanu!! Tu Niere jau vispār varētu ziedojuma kontu atvērt

Offline

Niere
09. Nov 2012, 16:30#1300

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

tad es vairs nevarēšu tā brīvi te rakstīt, jo katrs ieraksts tiks neapzināti uztverts kā "preces piegāde" pret pasūtītāja gribu.

nevairošu vainas sajūtu domu biedru aprindās.

Offline

xtx_mens
20. Nov 2012, 11:00#1301

Kopš: 12. Apr 2012

No: Rīga

Ziņojumi: 106

Braucu ar: kx450f

Jautājums Nierem:

Kāda eļļa būtu vislabākā manam švāģera dodge durango 4.7l 2000g. Pussintētika 10w-40 ir Ok? Tur ar tiem jenķiem neko nevar saprast.
paldies jau iepriekš.

Offline

Niere
08. Jan 2013, 17:25#1302

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


20 Nov 2012, 11:00:27 xtx_mens rakstīja:
Jautājums Nierem:

Kāda eļļa būtu vislabākā manam švāģera dodge durango 4.7l 2000g. Pussintētika 10w-40 ir Ok? Tur ar tiem jenķiem neko nevar saprast.
paldies jau iepriekš.


opā!
esmu palaidis garām šo jautājienu.
visdrīzāk nu jau par vēlu, bet, ņemot vērā konkrētā autosa īsos eļļu nomaiņas intervālus, iespējams jau atkal jāmaina eļļa.

te Durango 2000 servisa manuāļa eļļošanas nodaļa.
neko daudz tā nepasaka. kā jau daudziem amerikāņiem, primāri rekomendēta viskozitāte, proti SAE 10W-30.
ņemot vēra, ka autoss jau ir 13 gadus vecs, tam derēs gandrīz jebkura mūsdienu eļļa ar viskozitāti SAE 5W-30, kas visos gadījumos būs vismaz daļēja sintētika. ja piķis no svara un nomaiņas intervāli īsi, var meklēt arī 10W-30 minerāleni.

taču rekomendācija SAE ##W-30 ir jaunam auto.
ja vērojams palielināts eļļas patēriņš, var domāt par SAE ##W-40 viskozitātēm. tiesa gan, ziemas laikā vēlams izmantot SAE 5W-30 sintētiku.

Offline

TRXracer
15. Jan 2013, 23:59#1303

Kopš: 01. Dec 2012

No: Saulkrasti

Ziņojumi: 12

Braucu ar: Honda TRX450r

Tā nu ir sanācis, ka mazliet pabraukāju bez eļļas kārbā. Braukāju aptuveni kādas 3 h un no motora sāka parādīties dīvaina skaņa. Kamēr tiku līdz mājām skaņa bija lielāka pat par pašu motora skaņu. Tad sapratu ka kārbā nav eļļas. Ielēju jaunu protams un skaņa loģiski, ka arī pazuda. Kas tieši viss vairāk nodilst pēc šadām izdarībām? Un vai kārbas un sajūga mūžš mūžš ļoti samazinājās? TRX 450r kvadra.

Offline

Archy96
16. Jan 2013, 00:44#1304

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


15 Jan 2013, 23:59:19 TRXracer rakstīja:
Tā nu ir sanācis, ka mazliet pabraukāju bez eļļas kārbā. Braukāju aptuveni kādas 3 h un no motora sāka parādīties dīvaina skaņa. Kamēr tiku līdz mājām skaņa bija lielāka pat par pašu motora skaņu. Tad sapratu ka kārbā nav eļļas. Ielēju jaunu protams un skaņa loģiski, ka arī pazuda. Kas tieši viss vairāk nodilst pēc šadām izdarībām? Un vai kārbas un sajūga mūžš mūžš ļoti samazinājās? TRX 450r kvadra.

Nu tas mans subjektīvais viedoklis, kad kārbai šāda ņirgāšanās vēl nevarētu būt tik nāvējoša, kā piemēram motoram, kurš pilnīgi noteikti jau būtu nolicies "mierā", zobrati tik fiksi sadilt nevar, lodīšu gultņi tāpat, mok kāds no mazajiem adatgultņiem jebšu slīdgultnis, bet tur jāskatās, kāda konkrētās kārbas konstrukcija.

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

Archy96
16. Jan 2013, 00:53#1305

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120


16 Jan 2013, 00:51:13 Bagars rakstīja:
3 stundas bez lubrikanta... tas būs daudz jebkurai kārbai

Domāju, ka steidzami jāpogā vaļā

Būtu ļoti ieteicams, pēc šādas atrakcijas, tīri profilaksei pārlasīt to motoru, un nomainīt, ja ir kas maināms, nevis turpināt braukt, un sagaidīt, kamēr sāks sadalīties reizinātājos.

-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

mexa
16. Jan 2013, 01:02#1306

Kopš: 07. Sep 2012

Ziņojumi: 6888

Braucu ar: VT

manam 2T meža kaplim viena sezona bez eļļas kārbā aizgāja, peldēja tīrā benžā zaļā krāsā ne skaidiņas... zobratu necik nepagrauzti, nomainīju blīvslēgus un maucu talāk

-----------------
Auto moto elektronikas serviss Krāslavā

Offline

Pauliic
16. Jan 2013, 10:58#1307

Kopš: 21. Apr 2008

Ziņojumi: 920

Braucu ar: GS

Ko liet suzuki dr 650 se 97' ja grib palutināt?

-----------------
Pārdošanas aģentūra Nerūsējošā tērauda izlietnes Tērauda izstrādājumi
Grīdlīstes

Offline

TRXracer
16. Jan 2013, 11:43#1308

Kopš: 01. Dec 2012

No: Saulkrasti

Ziņojumi: 12

Braucu ar: Honda TRX450r


16 Jan 2013, 00:44:31 Archy96 rakstīja:

15 Jan 2013, 23:59:19 TRXracer rakstīja:
Tā nu ir sanācis, ka mazliet pabraukāju bez eļļas kārbā. Braukāju aptuveni kādas 3 h un no motora sāka parādīties dīvaina skaņa. Kamēr tiku līdz mājām skaņa bija lielāka pat par pašu motora skaņu. Tad sapratu ka kārbā nav eļļas. Ielēju jaunu protams un skaņa loģiski, ka arī pazuda. Kas tieši viss vairāk nodilst pēc šadām izdarībām? Un vai kārbas un sajūga mūžš mūžš ļoti samazinājās? TRX 450r kvadra.

Nu tas mans subjektīvais viedoklis, kad kārbai šāda ņirgāšanās vēl nevarētu būt tik nāvējoša, kā piemēram motoram, kurš pilnīgi noteikti jau būtu nolicies "mierā", zobrati tik fiksi sadilt nevar, lodīšu gultņi tāpat, mok kāds no mazajiem adatgultņiem jebšu slīdgultnis, bet tur jāskatās, kāda konkrētās kārbas konstrukcija.

Drošvien vissvairāk padila dakšiņas.

Offline

Niere
16. Jan 2013, 17:47#1309

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


16 Jan 2013, 10:58:57 Pauliic rakstīja:
Ko liet suzuki dr 650 se 97' ja grib palutināt?

ar šo būtu jāpietiek.
viskozitāte pamatā 10W-40, taču, ja motors vairs nav no svaigākajiem, rij eļļu un/vai tiek rullēts ar augstu motora temperatūru, var mēģināt ##W-50.

bet par konkrētu eļļas marku jautā džekiem.

Offline

motoinstruktors
17. Jan 2013, 18:48#1310

Kopš: 01. Dec 2009

Ziņojumi: 970

Braucu ar: ktm LC4


16 Jan 2013, 10:58:57 Pauliic rakstīja:
Ko liet suzuki dr 650 se 97' ja grib palutināt?

...1994.g.,kad bija "liela" motoeļļu izvēle-lēju jaunam DR 650 SE pat AGIP autoeļļu,liekas,10W40...
Tas motors neprasa augstas klases eļļu,šodien gan lej moto domāto,ja vēl slogo sajūgu...

Offline