Mēneša meitene

Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties

Forums » Vispārējās diskusijas » Servisi

Tēma: Eļļa motocikliem

AutorsZiņojums
Archy96
07. Nov 2012, 01:52#1281

Kopš: 22. Apr 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 13384

Braucu ar: Husqvarna TE300i, 1290 Super Adventure un TLC120

Te runa neieet par to, kā "iepist kapeiku", bet atrast pašu piemērotāko risinājumu, jo nezinu, vai šī hondas eļļa ir tas labākais variants, zinot, ka šī sajūgu problēma ļoti izplatīta šiem modeļiem. Es pēdējā laikā novēroju tādu parādību, kad visi gļuki parādās eļļai uzsilstot, kamēr tā auksta, tā mufta vēl šancē, bet nu nākamnedēļ to raušu nost, likšu virsū jauno un intereses labad izjauks pa pirmreizinātājiem, dodu 99%, ka tie sajūga diski vienkārši ir pārcepušies, kas arī būtu loģisks iznākums, zinot to, kādi ārprāta stunti ar šo auto ir tikuši izpildīti Principā, par to mani jau brīdināja pašā sākumā, kad tas sajūgs nav ilgstošām un lielām slodzēm paredzēts, tikai īslaicīgai izmantošanai pa mērenu bezceļu.

[ Šo ziņu laboja Archy96, 07 Nov 2012, 01:52:55 ]



-----------------
BevelGear Individual Solutions

Offline

mezavecis
07. Nov 2012, 09:17#1282

Kopš: 11. Jan 2009

Ziņojumi: 795

Braucu ar:

Niere moš Archam iegāzt
80wt transmisijas eļļu?!

[ Šo ziņu laboja mezavecis, 07 Nov 2012, 15:26:13 ]

Offline

Niere
07. Nov 2012, 17:54#1283

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


07 Nov 2012, 09:17:56 mezavecis rakstīja:
Niere moš Archam iegāzt
80wt transmisijas eļļu?!


jā, šis pēc loģikas ir tuvu vēlamajam.
nekur gan neatrodu produkta datu lapu. Jānovērtē sastingšanas temp. u.c.

vienīgi, ja nu rodas trobeļi (tie obligāti nenozīmē tehnisku problēmu), varētu iebliezt šo Limited Slip Friction Modifier.

Alternatīvi:
varētu domāt par sintētisku ierobežotas slīdes (limited slip) transmisijas eļļu ar zāmāko atrodamo viskozitāti.

Man 75W85 GL-5 Gear Oil šķiet visnotaļ interesants. turklāt poliolesters!!
aprakstā minēts:
Contains additional friction modifiers for suitablity with clutch-type limited slip differentials - for most LSDs, no additional friction modifiers are required

Offline

plarkskis
07. Nov 2012, 19:56#1284

Kopš: 14. Mar 2012

No: Zilupe

Ziņojumi: 94

Braucu ar: zilu brīnumu

Niere, ko vari teikt par šo?
http://www.motul.com/lv/en/products/43
datasheet arī tur ir.

Ja salīdzina ar to Redline -
http://www.redlineoil.com/product.aspx?pid=110&pcid=21

Jā starp citu manam V-veida izrādas eļļa nav atsevišķi dalīta kārbai, viss kopā.

Offline

Niere
07. Nov 2012, 21:34#1285

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

eļļas, kaut arī abas uz esteru bāzes, veidotas ar visai atšķirīgām piedevām.
Motul atbilst API SL, kas liek domāt, ka virsmu aizsardzība lielā mērā balstās uz organiskām piedevām. Tas nepieciešams primāri katalizatoriem.

Savukārt RL ražotājs norāda ļoti būtiskus parametrus, kurus datu lapās nenorāda absolūtais vairākums citu.

Zinc, %wt 0.25
Phosphorous, %wt 0.21
Molybdenum, %wt 0.05
NOACK Evaporation Loss,1hr @ 482°F (250°C), % 5
% Viscosity Loss, 30 Pass ASTM D6278 0
HTHS Vis, cP @150°C, ASTM D4741 6.1

RL neder katalizetoriem, bet tā satur palielinātu daudzumu neorganisko virsmu aizsardzības piedevu.
eļļa nesatur viskozirātes modifikatoru, attiecīgi viskozitātes zuduma nav vispār.
Viskozitāte @150C ir 6.1cP, kas ir vēlamais rādītājs.

Taču lielais virsmu aizsardzības piedevu daudzums dažos gadījumos var veidot uzdegumu degkamerā, izplūdē un uz svecēm. tātad to jāčeko.
šī parādība nav katrā gadījumā, taču var radīt tālākas sekas.

Vārdu sakot - ja vien mocikam nav katalizarors, es izvēlētos RL.
Teiktais gan nenozīmē, ka Motul ir obligāti vājāks, taču par šo eļļu pietrūkst informācijas.

kaut gan....
ja tic Amsoil 2009.gada moču eļļu pētījumam, nekā spoža Motul neuzrāda.
Amsoil pētījums

PDL:
Motul
RL

Offline

kasparitto
08. Nov 2012, 00:20#1286

Kopš: 18. Jul 2010

Ziņojumi: 168

Braucu ar:


06 Nov 2012, 13:16:44 deMarco rakstīja:
Cenu aptauja- interesē Moto eļļa - sintētika, 10w40, vismaz API SH/SJ, MA2. Vajag 4L


Tādas pat vajadzības. Meklēju eļļu priekš KAWASAKI zx6r (1998.gada modelis)!

Offline

plarkskis
08. Nov 2012, 12:04#1287

Kopš: 14. Mar 2012

No: Zilupe

Ziņojumi: 94

Braucu ar: zilu brīnumu

Paldies par izsmeļošu info Niere! Sāku justies kā parādnieks.. Nevar saprast vai manam ir vai nav tas katalizators - forumos runā ka itkā jeņķu versijai nē, bet Eiropas jā, tā ka laikam Motulam jādod priekšroka.

Offline

Niere
08. Nov 2012, 12:55#1288

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


08 Nov 2012, 12:04:36 plarkskis rakstīja:
Paldies par izsmeļošu info Niere! Sāku justies kā parādnieks.. Nevar saprast vai manam ir vai nav tas katalizators - forumos runā ka itkā jeņķu versijai nē, bet Eiropas jā, tā ka laikam Motulam jādod priekšroka.


vispār noskaidro par sava arkla motoru visu precīzi, jo, pēc publiski pieejamās informācijas, kārba kopā ar motoru iraid tikai jaunajiem 2009. gada modeļiem. bet Tu saki, ka runājam par 2008tā gada dzelzi.
uzjautā dīlerim.

Offline

plarkskis
08. Nov 2012, 13:15#1289

Kopš: 14. Mar 2012

No: Zilupe

Ziņojumi: 94

Braucu ar: zilu brīnumu

Es varu atrast tikai vienu modeli, 2007.g. konstruēts un 2008.g. sākts ražot. Helicon V-twin dzinējs.

Offline

Niere
08. Nov 2012, 13:53#1290

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

2007.g. motora kartera tilpums 2.8L + 0.9L kārba
2009.g. motora kartera tilpums 2.6L kopā ar kārbu

o, pamanu, ka vecais ir ar gaisa dzesi, jaunais ar 3.0L antifreeze

[ Šo ziņu laboja Niere, 08 Nov 2012, 13:54:22 ]

Offline

plarkskis
08. Nov 2012, 13:59#1291

Kopš: 14. Mar 2012

No: Zilupe

Ziņojumi: 94

Braucu ar: zilu brīnumu

Gaidu no dīlera atbildi kas ar tiem modeļiem īsti ir. Jā, mans ir ar tosolu.

Offline

plarkskis
08. Nov 2012, 15:49#1292

Kopš: 14. Mar 2012

No: Zilupe

Ziņojumi: 94

Braucu ar: zilu brīnumu

Tātad info no dīlera - nav tāda 2007. modeļa, ir tikai viens. un mans tiešām ir Eiropas, ar katalizatoru. Bet piebilde ka tas katalizators daudz neko nedarot, jo jaudas praktiski neatšķiras abiem variantiem.

Offline

plarkskis
08. Nov 2012, 20:35#1293

Kopš: 14. Mar 2012

No: Zilupe

Ziņojumi: 94

Braucu ar: zilu brīnumu

Nu es ar to eļļu jau pats sviestā drīz saiešu Reku viens Buelu dīleris no Holandes man atrakstija, ka šie iesaka vislabāk Motul 300v 10W40.
Nu nez, kapēc tieši Motul.., bet par viskozitāti šiem esot ieteicis Buell racing department, sakot, ka Eiropai HD eļļa esot bik par biezu.

Niere - tavs verdikts!

Offline

Niere
08. Nov 2012, 20:58#1294

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

baigi dīvaini.
ir tāds globāls līderis eļļu speceņu un atbilstības jomā OATS Ltd., kas par sevi izsakās šādi:

"OATS EARL solution (Equipment And Recommended Lubricants) is the world's largest lubricants recommendations database for the lubes industry and covers over 80,000 pieces of equipment relating to over 500,000 compartments. It is used by clients in over 90 countries."


Uzņēmums veido eļļu rekomendāciju datu bāzes šādiem uzņēmumiem:


tā kā Castrol sevi daklarē par līderi moto eļļu jomā (kas gan nanozīmē eļļu top sniegumu), tādēļ izmantošu viņus, bet pārējiem eļļu ražotājiem iraid identiski:

BUELL 1125R 2007-
BUELL 1125R 2009 -

vari pačekot pats.
viņu datu bāzē ir sastaptas kļūdas, taču ārkārtīgi reti.

iespējams, ka šoreiz OATS Ltd. tiešām kļūdījušies, jo alternatīvas Texaco datu bāzes dati drīzāk sakrīt ar Tevis (dīlera) teikto.
te par Buell 1250
starp citu, man šī datu bāze patīk labāk.

moš jāaizraksta OATS - kas par figņu..
neticās, ka šie to gaisa dzeses motoru no gaisa pagrābuši.
~~~~~~~~~~~~~~

par katalizatoru:
štrunts par zirgiem, taču, tam ļoti nepatīk palielināts cinka dialkilditiofosfāta daudzums (ZDDP). tā sastāvā euošais ciks/fosfors/sērs nepilnīgi sadeg, attiecīgi veido palielinātu saucamo ash content jeb sulfāta pelnu daudzumu. tas savukārt rada jau aprakstīto uzdeguma problēmu. tātad problēma ne tikai degkamerā, bet arī katalizarorā.
šis arī bija apsvērums, kādēļ RL varētu būt nepiemērots katalizatoriem.

Offline

Niere
08. Nov 2012, 21:16#1295

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


08 Nov 2012, 20:35:27 plarkskis rakstīja:
Nu es ar to eļļu jau pats sviestā drīz saiešu Reku viens Buelu dīleris no Holandes man atrakstija, ka šie iesaka vislabāk Motul 300v 10W40.
Nu nez, kapēc tieši Motul.., bet par viskozitāti šiem esot ieteicis Buell racing department, sakot, ka Eiropai HD eļļa esot bik par biezu.

Niere - tavs verdikts!

dīlerim varētu būt liela taisnība, īpaši mūsu ne tuvu Miami klimatā.
dīvaini(neticās) gan, ka mocika ražotājs nav spējis pareizi aprēķināt eļļas viskozitāti. īpaši jau, ja tas ir Rotax.

kaut gan ir manīti gana daudz gadījumi, kad tehnikas ražotāja eļļas rekomendācija izriet ne no tehniskiem, bet visādiem produktu optimizācijas vai rentabilitātes apsvērumiem. un HD šajā ziņā ir viens no šādiem gadījumiem.

Offline

plarkskis
09. Nov 2012, 09:58#1296

Kopš: 14. Mar 2012

No: Zilupe

Ziņojumi: 94

Braucu ar: zilu brīnumu

Tas par modeļiem tas ir točna, ir tikai viens, to pašu apstiprināja vēl daži dīleri (veicu izmeklēšanu) un arī Erik Buell Racing.

Atradu manuālī par eļļām:
H-D Multi-grade SAE 10W40 -
- LOWEST AMBIENT TEMPERATURE - Below 40° F (4° C)
- COLD WEATHER STARTS BELOW 50° F (10° C) - Excellent

H-D Multi-grade SAE 20W50
- LOWEST AMBIENT TEMPERATURE - Above 40° F (4° C)
- COLD WEATHER STARTS BELOW 50° F (10° C) - Excellent

Pēc šī sanāk ka 10w40 labs ja pa ziemu brauc??


Bet tas holandietis vēl teica, ka Rotax citos dampjos izmantojot 10w40, (laikam Aprilia ??).


.Vēl gribēju tev uzjautāt par bremžu šķidrumu - ja iepriekš iekšā bija minerālais, tagad var gāzt iekšā sporta sintētiku, neburbuļos?

[ Šo ziņu laboja plarkskis, 09 Nov 2012, 11:50:49 ]

Offline

MIGs
09. Nov 2012, 12:51#1297

Kopš: 09. Sep 2008

No: Rīga

Ziņojumi: 4307

Braucu ar: KTM SA1290R, Honda 600RR

Bremžu šķidrums dalās sekojoši:
DOT 4
DOT 5.1
DOT 5 - ir silikonu bāzes un nav vērts liet ārpus trases + ja liksi ir 100% jāizmazgā visa bremžu sistēma.
DOT4 & 5.1 savā starpā ir maisāmi, taču protams labāk liet tīru un maksimāli izliet veco.

DOT4 ūber, puper racing vai normālu DOT 5.1.

-----------------

Offline

Niere
09. Nov 2012, 16:08#1298

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:


09 Nov 2012, 09:58:30 plarkskis rakstīja:
Atradu manuālī par eļļām:
H-D Multi-grade SAE 10W40 -
- LOWEST AMBIENT TEMPERATURE - Below 40° F (4° C)
- COLD WEATHER STARTS BELOW 50° F (10° C) - Excellent

H-D Multi-grade SAE 20W50
- LOWEST AMBIENT TEMPERATURE - Above 40° F (4° C)
- COLD WEATHER STARTS BELOW 50° F (10° C) - Excellent

Pēc šī sanāk ka 10w40 labs ja pa ziemu brauc??

rakstītais drīzāk nosaka, ka ar 20W-50 ir problēma temperatūrā zem 10C. Tradicionāli 10W-40 viskozitāte manuāļos definēta kā derīga līdz +30C.

Bet tas holandietis vēl teica, ka Rotax citos dampjos izmantojot 10w40, (laikam Aprilia ??).

palūrēju arī forumus.
tā varētu tiešām būt, ka lielākā daļa servisu konkrētajiem Rotax motoriem izmanto 10W-40.
...arī Aprilia un KTM.

.Vēl gribēju tev uzjautāt par bremžu šķidrumu - ja iepriekš iekšā bija minerālais, tagad var gāzt iekšā sporta sintētiku, neburbuļos?

MIG ieraksts gana izsmeļošs un lakonisks.

Offline

plarkskis
09. Nov 2012, 16:21#1299

Kopš: 14. Mar 2012

No: Zilupe

Ziņojumi: 94

Braucu ar: zilu brīnumu

Thanks visiem par izglītošanu!! Tu Niere jau vispār varētu ziedojuma kontu atvērt

Offline

Niere
09. Nov 2012, 16:30#1300

Kopš: 08. Dec 2010

Ziņojumi: 8117

Braucu ar:

tad es vairs nevarēšu tā brīvi te rakstīt, jo katrs ieraksts tiks neapzināti uztverts kā "preces piegāde" pret pasūtītāja gribu.

nevairošu vainas sajūtu domu biedru aprindās.

Offline