Bijushais koleegjis straadaaja Comma Oil Kentaa, un staastiija ka vinji faseeja ne tikai Comma, bet arii citas top brandu elljas tikai mainot pudeliites un leiblus
moš viņš domājis, ka Comma rūpnīcā ražo eļļas arī citiem zīmoliem?
tad tas nav liels brīnums, lielajiem zīmoliem daudzus produktus, īpaši specifiskos, ražo nevienam nezināmi uzņēmumi.
Transmisijas un agrotehnikas elljas tika pildiitas no vienas cisternas vairaakiem razhotaajiem. Auto motora elljaam baaze ar viena un taa pati, tikai daargaakajaam elljaam piejaukumi klaat.
Nu tā, Auser izpildījumā un ar viņa laipnu atļauju, publicējam lietotās Castrol Power 1 4T 10W-40 analīzes rezultātu un manu interpretāciju:
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Sveiks, Auser,
Kā redzi zemāk, bilde nav smuka, taču uzreiz saku, nav arī traģiska.
Primārā problēma – eļļā nonāk degviela, ko norāda „Fuel” 3,4% (sarkans virs 5%) + likumsakarīgi nokritis arī eļļas uzliesmošanas punkts zem 215C.
Taču šāds degvielas kontaminācijas daudzums nevarētu eļļu atšķaidīt līdz SAE ##W-20 viskozitātes klasei.
Lai izprastu būtību, te SAE J300 viskozitāšu klašu robežlielumi:
Redzams, ka analīze uzrādītā viskozitāte @+100C, ir 9,2cSt, kas ir tieši zem ##W-20 un ##W-30 klašu robežas. Tātad eļļa zaudējusi viskozitāti par divām klasēm. Taču ar šādu degvielas daudzumu eļļa nevar zaudēt viskozitāti tik dramatiski. Tas nozīmē, ka Castrol Power 1 4T 10W-40, kā jau pamanīts iepriekš, „netur” viskozitāti. Turklāt tas noticis jau pēc 6,5 tūkstošiem km, kur, kā noprotu, nomaiņas intervāls Tavam moto ir garāks.
Par nodiluma matēriju: kā redzams, alumīnijs (Al) atzīmēts ar sarkanu. Visdrīzāk tā ir pazīme, ka virzuļa(-u) vadvirsma norāvusi nedaudz pa cilindra sienu. Daļēji uz to norāda neliels hroma daudzums, kas varētu būt nācis no gredzeniem. Taču tas ir minimāls.
Alumīnija robeža sarkanajam ir virs 30ppm. Tātad šī nav traģēdija, bet vērtīga norāde uz degvielas padeves (vai izmantošanas režīma) un izmantotās eļļas trūkumiem. [sarunā ar Auser noskaidrojās, ka izmantošanas režīms patiešām bijis daudz "mājas-darbs-mājas". motoram neuzsilstot, degviela slikti sadeg un var uzkrāties karterī. tas pat gadījumā, ja motoru ilgstoši darbina tukšgaitā]
Tā kā dzelzs, vara un svina rādītāji ir normā (varētu būt labāki), tad šos metālus saturošās detaļas nav vērā ņemami dilušas. Runa primāri par cilindru, kloķvārpstu, sadaleni, šālēm un citiem gultņiem (elementu izcelsme atskaitē)
Vēl ar sarkanu atzīmēts silīcijs (Si). Arī robeža sarkanajam jeb Serious, ir 30ppm. Daļēji tas var rasties no pretputošanas piedevas(~5ppm), daļēji no virzuļa virsmas diluma, bet primāri tomēr no gaisa filtra nepietiekamas efektivitātes vai nepareizas uzstādīšanas, vai nepareizas/retas apkopes. [sarunā ar Auser noskaidrojās, ka moto bieži ticis izmantots arī putekļainā vidē, un mocim uzstādti palielinātas gaisa plūsmas filtri]
Rezumējot:
Nav nekāds pasaules gals, bet:
1) Jāveic degvielas padeves sistēmas pārbaude/regulēšana vai jāpiekoriģē braukšanas režīms.
2) Jāveic gaisa filtra maiņa/mazgāšana vai silīcija kontaminācijas iemeslu pārbaude/novēršana.
3) Ieteicams izmantot citas markas eļļu, jo konkrētā eļļa zaudē viskozitāti ārpus klasifikāciju pieļautām robežām.
Tā kā nav garantijas, ka degvielas kontaminācija tiks novērsta ar pirmo piegājienu, var mēģināt ##W-50 viskozitātes eļļu. Tas ar nosacījumu, ka tā tiks izmantota pavasarī. Ja tomēr paredzēts braukt ziemā, klasi virs ##W-40 palielināt nevajadzētu. [sarunā ar Auser noskaidrojās, ka jau ir ielieta Amsoil PAO/esteru bāzes eļļa ar 10W-40 viskozitāti. tā kā ir iemesls domāt, ka šīs eļļas viskozitāte ir ļoti stabila, degvielas kontaminācija vairs nav būtisks drauds]
Neskatoties uz visu minēto, jāteic, ka motors un eļļa ir labā stāvoklī, uz ko norāda Soot 0.0, TAN, Zn ar rezervi un Ox/Nit bez piezīmēm. Proti, runājot par eļļu, tās trūkums ir viskozitātes stabilitātē, jo virsmu aizsardzības piedevu resursa rezerve tai arvien pietiekama.
Arī dzesēšanas šķidruma kontaminācija eļļā nenotiek.
________________________________________
Ceru, ka sevišķi Tevi nesabēdināju, taču skaties no pozitīvās puses – šīs problēmas Tu vai serviss nebūtu pamanījis vēl ilgi un viss aprakstītais turpinātos, līdz tas izvērstos patiešām nopietnā problēmā. Tagad esi noķēris problēmas pirmsākumu un visu izlabosi. Tātad ieguvums no analīzes būs atpircies ar uzviju.
Motul 5100 15W-50 "nometis" viskozitātes klasi uz ##W-30, tātad vēl viens tipiskais moto eļļu gadījums.
Uz degvielas kontamināciju varētu norakstīt nedaudz, bet viennozīmīgi vienas klases kritums uz eļļas viskozitātes modifikatora rēķina.
Aprīlim RSV1000 tomēr veicies, jo nodilums normās.
Es lasu, lasu visus šos garos palagus, bet nav pat garlaicīgi!
Tomēr iezogas tāda kā šaubu ēna par savu tehniku. Tātad long story short - cik maksā šāda eļļas analīze?
Šīs analīzes interesanti lasīt tikai ar specialista (-u) komentāru. Ļoti labs apraksta Auser gadījumā. Tad nu arī tiem, kas naktī pamodināti zin tik to vien pateikt ka viņa mocī ir castrol 10w-40 saprot, ka konkrētajā GSā eļla zaudēja vienu svarīgu kvalitāti (viskozitāte) pie 6,5 t.km.
Rakstu izlasīju, bet "vainīgais" tā arī netika atklāts, tikai tas, ka hidrokrakotās eļļas (III bāze) var būt sūdīgi nofiltrētas no katalizatoriem. Mok Niere ieviesīs skaidrību
tā kā izmantotā eļļa/viskozitāte bija nezināma, taču ražotājs paredzējis, rezultātu kV40/kV100 atzīmēju ar sarkanu pats. tas tādēļ, ka eļļas viskozitāte analīzēs nodilusi uz SAE ##-30. kas līdzīgs šajā tēmā jau atrodams un aprakstīts.
Nupat vienam no MP foruma dalībniekiem radās šaize, kuras rezultātā eļļā nonāca antifrīzs.
Ieteicu metodi, kā pārliecināties, vai eļļa satur ūdeni. Proti - tējkaroti virs sveces sakarsē līdz ~160C un uzpilina vienu pilienu lietotās eļļas. ja nočurkst, značit eļļā ūdens. (šī īsā versija)
čalis lietai pieķēries ar vērienu un pēc principa - laba vajag daudz... gan lielo karoti, gan temp.virs 400C, gan eļļas daudzumu. Lai vai kā, galvenais ir rezultāts.
kādēļ iepublicēju šo video:
te labi redzams, kā ar expressmetodi noteikt, vai eļļā ir ūdens. un to var veikt, neatejot no kases, ar visvienkāršākajiem, pie rokas esošiem līdzekļiem.
šajā gadījumā ūdens daļa ir diezgan liela, kaut nav izveidojusies emulsija. taču pat eļļā, kas izskatās dzidra, ūdens var būt krietni virs normas, kas ir aptuveni 200-300 ppm.
Te sīkāk, kā veikt cracle test (sprkšķa tests) un kā aptuveni noteikt ūdens daudzumu eļļā.
Niere, ne jau par to, ka nevajag analīzes veikt rakstīju, sirdsmieram un mocīša uzlabošanai tās vienmēr nāks tikai par labu. Vairāk biju domājis to, ka pie jebkādām moča motora, ieplūdes vai izplūdes pārbūvēm ir jāpārbauda un jāpieregulē degmaisījums, kā arī būtu jāveic eļļas analīze. Tāda bija doma, jo analīzes tikai paplašinās Tavu skatu uz dzīvi un parādīs kas vēl ir labojams mocītim, lai tas kalpotu bez bēdu vēl ilgus gadus.
Būs līdzīgi domājoši cilvēki, kas būs gatavi kaut 100 eur maksāt par vienu pārbaudi, būs cilvēki, kas to uzskatīs par bezjēdzīgu.
offtopic: Kad būšu sataisījis motoru līdz stāvoklim, ka mani tas apmierinās un visas lietas būs saregulētas, tad arī pats nodošu paraugu, lai saprastu kurā virzienā un kas vēl ir jādara. un jebkurā gadījumā esmu gan rakstus, gan foruma topicus, gan arī diskusijas lasījis un uzzinājis tiešām daudz laba un jauna par eļļām, kā arī par to, ka jālej atbilstoša eļļa, nevis jāskatās uz ciparu
Labas ziņas!!
Pērn, iespējams pamanījāt, biju spiests paaugstināt lietoto eļļu analīzes pakalpojuma cenu, jo pakalpojuma sniedzējs atcēla visas iespējamās atlaides un jebkuram vaicātājam noteica vienādu tarifu - 45Eur par analīzi.
Tomēr man izdevās atjaunot atlaides mocistiem un cena atkal ir iepriekšējā - 30Eur, ieskaitot PVN. Salīdzinājumam - Mobil dīleris to pašu piedāvā par 100Eur.
Sveika Niere!
Agrotehnika pēc 14.gada.
15/50 motuls 7
Auksts līdz 70c ideāli slēdas un negrab, daraba T sāk grabēt un klakšķ slēdzoties.
Pievienots sķidrumam 10% prolongs.
Idejas klakšķiem?
Vari PM
gāz to ķīseli laukā! nejokoju.
svaigam aparātam piedevas var tikai kaitēt.
par to ir runāts sausām mutēm, taču klakšķis šoreiz ir visdrīzāk dēļ eļļas nespējas turēt SAE ##-50 klases viskozitāti. Motul 7100 tāda neraža piemīt.
ja esi Motul fans, pamēģini V300 15W-50, taču ir arī citas opcijas, protams.