Online

Pašreiz MOTOpower skatās 1 viesi un 0 reģistrēti lietotāji.

Ienākt MOTOpower

Lietotājvārds:

Parole:

Atcerēties

Aizmirsi paroli?

Reģistrēties


Atskats uz Biķernieku trases 50 gadu jubilejas sacensībām “Latvijas Balva 2016”, kurās tika uzstādīts jauns trases rekords. Un pāris interesanti fakti par riepu vecumu

  • Raksta opcijas
  • Lasīt komentārus (4)
  • Drukāt
  • Jānis Amoliņš,
    08-07-2016

    Pagājušās nedēļas nogalē, Biķernieku kompleksā sporta bāze svinēja 50 gadu jubileju, tās ietvaros sestdien, 02. jūlijā, norisinājās Track Day, bet 03. jūlijā motošosejas sacensības “Latvijas Balva 2016”, kas vienlaicīgi bija Latvijas čempionāta posma motošosejā, trešais, noslēdzošais posms.

    Sestdien, laika apstākļi sportistus lutināja un savācās liels pulks trenēties gribētāju, ne tikai no Latvijas, bet arī Lietuvas, Somijas un Baltkrievijas. No Streetfighters RT komandas piedalījās #122 Maris Dankerts, #25 Rūdolfs Bergmanis, #18 Andris Ozols, Kārlis Katlaps un, komandas jaunpienācējs, #169 Juris Ārgalis. Tā kā treniņi un arī sacensības norisinājās pa motosportistiem ne tik labi zināmo Lielo auto trasi, jeb tā saucamo Autoapli, kura ir gan garāka, gan ātrāka par ierasto Mototrasi, jeb Ātruma apli, tad dienas noslēgums vairākiem sportistiem nesa līdzi pārdomas – startēt sacensībās vai tomēr nē, jo arī laika apstākļus svētdienas sacensībām nesolīja patīkamus.

    3. jūlija rīta treniņi tika pavadīti pa lietu, braucot ar lietus riepām, kas nozīmēja, ka šie treniņi ļoti atšķīrās no iepriekšējās dienas treniņiem, ko parādīja arī braucēju apļu laiku rezultāti uz tablo. Arī kvalifikācijā lietus nerimās. Taču sākoties sacensībām, C klases brauciena laikā, lietus bija mitējies un pie pēdējiem apļiem trase jau sāka nožūt, tas radīja nelielas neērtības C klases braucējiem, jo visi trasē devās ar lietus riepām. Šajā klasē C1000 ieskaitē uz pjedestāla 3. vietas pakāpiena kāpa Streetfighters.RT komandas braucējs #18 Andris Ozols, piekāpjoties diviem Lietuvas braucējiem – Tadas Paulikas (1. vieta) un Sergej Andrijevskij (2.vieta).

    Arī sākoties B600 klases ieskaitei, lietus nelija, tāpēc B1200 klases braucēji devās nomainīt lietus riepas pret “slikiem” ar cerību, ka sākoties sacensībām lietus nelīs. Par laimi cerības attaisnojās un jau pēc B600 brauciena uz starta stājās ātrākās no sacensību klasēm - SuperBike un B1200. Šeit tiešam bija ko redzēt, vissīvākā cīņa izvērtās starp SuperBike braucēju Andreju Grīnbergu un B1200 klases braucēju Māri Dankertu (Streetfighters.RT). Pirmais trases rekordu uzstādīja Andrejs Grīnbergs, bet tūlīt pēc viņa panākumiem to izdarīja Māris Dankerts, uzstādot trases rekordu – 1 minūte un 23 sekundes ar vidējo braukšanas ātrumu 157.458 km/h. Neliela Māra Dankerta kļūda, finišu, par 0.3 sekundēm, ātrāk ļāva sasniegt Andrejam Grīnbergam, taču Māris Dankerts finišēja kā ātrākais savā klasē, aiz sevis atstājot Sergeju Paņevinu (2. vieta) un lietuvieti Mindaugas Nemunis (3. vieta).

    Šobrīd – kad motobraucēji pievērš lielu nozīmi riepu ražošanas gadam (DOT marķējums), svarīgi ir izcelt, ka trases rekordu Māris Dankerts sasniedza braucot ar Michelin Power Slick A priekšējo riepu, kas ražota “tālajā” 2013. gadā.

    Šis fakts,vēlreiz, apliecina, ka riepu ražošanas gadam nav būtiska nozīme, ja tās tiek uzglabātas un ekspluatētas atbilstoši ražotāja rekomendācijām. Ja sacīkšu režīmā ar šādām riepam var sasniegt ne vien labus, bet izcilus rezultātus, tas apliecina riepu ražotāju garantiju, ka riepas pilnībā spēj pildīt visas tai paredzētas funkcijas līdz pat 5 gadu vecumam, un veicot regulāru vizuālo kontroli (vai riepai nav radušās plaisas, u.c. bojājumi) tā spēj pildīt savas funcijas līdz pat 10 gadu vecumam.

    *Šeit minētais gan pilnā mērā attiecas tikai uz Michelin moto riepām, jo citiem ražotājiem iespējami savādāki standarti.


    Tikai reģistrēti lietotāji drīkst pievienot komentārus


    Reģistrēties