Latvijas Motoklubu asociācijas atklātā vēstule par LaMSF...vēstule Nr.1
|
|
||
Ar šo vēlamies informēt, ka mūsu rīcībā ir nonācis dokuments, kas liek mums nekavējoties informēt atbildīgās valsts institūcijas, amatpersonas, kā arī sabiedrību par klaju likumu neievērošanu, patvarību, pašvaldību atbildīgo vadītāju maldināšanu un nekaunīgu mēģinājumu šķelt Latvijas motosabiedrību.
Latvijas motosporta federācijas (turpmāk tekstā – LaMSF) prezidents E.Agarskis 2013.01.21 Nr.9-1/009 izplatījis Latvijas pašvaldību vadītājiem vēstuli, kurā, cita starpā, ir izteicis aicinājumu atzīt par nelikumīgiem visus tos pasākumus, kuri saistīti ar motociklu izmantošanu. Vēstules kopija aplūkojama www.mca.lv
Un kas tad ir atklātās vēstules pati „sāls”? Par ko „cepšanās”? Par to ka viena no sabiedrības finansēta organizācija, tikpat sabiedriska kā citas līdzīgas, ir izdomājusi uzurpēt varu, ienākumus un kontroli pār citiem voluntārā veidā.
Piemērs:
2013.gada 21.janvārī LaMSF pieņemtajiem noteikumiem, kuros ir paredzēts, ka Latvijas teritorijā motosporta, mototūrisma un velotriāla sacensību organizēšana bez saskaņošanas ar LaMSF, uzskatāma par sacensību organizētāja un pašvaldības, kura savā administratīvajā teritorijā būs atļāvusi organizēt minēto pasākumu bez saskaņošanas ar LaMSF, prettiesisku rīcību.
Šobrīd valsts budžets iedala finansējumu arī tautas motosporta atbalstam. Piemērs no realitātes, ar ko var brīvi internetā iepazīties ikviens, kā LaMSF ‘atbalsta’ tautas motosportu.
Citējam Retro motokrosa sociālajā vietnē draugi.lv ievietotu vēstuli: „2010., 2011., un 2012.gadā sadarbojos ar LaMSF (Latvijas Motosporta federācija) organizējot Retro motokrosa sacensības un maksājot LaMSF ievērojamas naudas summas ~ 1000Ls gadā! (par licencēm 504.00Ls, biedra maksa 100.00Ls, par atļauju rīkot sacensību seriālu 30.00Ls, tiesneša licence un apdrošināšana ~ 30.00Ls, Federācijas licencēto sportistu kopvērtējuma apbalvošana ...Ls un patērētā degviela braukājot uz federāciju, lai iesniegtu, saskaņotu un pēc tam lai saņemtu pārbaudīto un apstiprināto nolikumu, kā arī ik pēc katras sacensības ir jābrauc uz LaMSF lai iesniegtu sacensību rezultātus, trases pieņemšanas aktus un pašvaldību saskaņojumus utt.).”
Rodas jautājums – licences maksa retro motociklam. Par ko? Vai tas, mazliet neatgādina 90. gadu „skūto zēnu” slavenos izgājienus? Maksā naudu par to, ka ļaujam dzīvot un darīt to ko vēlaties! Domājam, ka šādā formā tas nav pieļaujams motociklistu sabiedrībā, kura balstīta uz brālību, vienlīdzību un izpalīdzību. Kāpēc atbalstam ir jāizpaužas kā rēķina piestādīšanai, nevis reālai materiālai, tehniskai vai citai veida „taustāma labuma” palīdzībai?
Nav noslēpums, ka šobrīd Latvijas motosportā ir veiksmīgi izveidojusies alternatīva organizācija, kas rīko savus pasākumus – Latvijas alternatīvā motosporta asociācija (L.A.M.A.), kas kopā ar dažādām citām organizācijām (kuru mērķi un darbības ir līdzīgi, tajā skaitā Latvijas Skijoringa federāciju, Durka racing un citām) kopīgi organizē savas sacensības, pamata mērķauditorija ir amatieri. Šīs sacensības ir kļuvušas populāras un ļoti apmeklētas. Tāpat nav noslēpums, ka minētos pasākumus organizē atbilstoši spēkā esošām Latvijas normatīvo aktu prasībām, vienlaikus organizatoriem sastopoties ar aktīvu LaMSF pretestību jebkādos veidos.
Šajā ziemas sezonā L.A.M.A. kopā ar Latvijas Skijoringa federāciju kopīgi organizēja ļoti veiksmīgas skijoringa sacensības (informācija www.motolama.lv) un – varbūt to jāsauc par nejaušu sakritību, bet iepriekšminētās vēstules izsūtīšana pašvaldību vadītājiem ir sakritusi tieši ar veiksmīgāko šās sezonas skijoringa sacensību periodu.
Pārāk skaidri fakti liecina, ka LaMSF nav ieinteresēta citu nevalstisku organizāciju pastāvēšanā, kas organizē pasākumus, attiecīgi arī nenotiek nekādu šo organizāciju sadarbība, vismaz lielāko un atpazīstamāko, jo ir skaidrs, ka formāli „uz papīra” sadarboties var arī nevienam nezināmas nevalstiskās organizācijas.
MCA ir organizācija, kuras pamatmērķis nav sporta pasākumu organizēšana, kā arī nav vēsturisko motociklu interešu lobētājs. MCA ir organizācija, kuras pamatmērķis ir sekmēt motoklubu sadarbību kopīgu mērķu sasniegšanai, organizēt kopīgu atpūtu, piedalīties dažādos, tai skaitā starptautiskos, motobraucēju pasākumos un organizēt šādus pasākumus, kā arī, vajadzības gadījumā, sniegt savstarpēju palīdzību. Sadarbība kopēju mērķu sasniegšanai plašāk ietver sevī sadarbību ar jebkuru motobraucēju vai vienkārši motociklu entuziastu. Bet MCA patur sev tiesības normatīvajos aktos noteiktā kārtībā organizēt arī motosporta pasākumus savu aktivitāšu ietvaros, kas līdz šim arī ir nereti darīts atsevišķi to nesaskaņojot ar LaMSF vai jebkādām citām nevalstiskām organizācijām, ja normatīvie akti vai specifika to neprasa.
Ar šo vēstuli MCA atgādina LaMSF motociklistu nerakstīto brālības likumu visā pasaulē, kurš aicina vienam motociklistam par otru rūpēties, ja tam nepieciešama palīdzība. Vienot, nevis šķelt motosabiedrību. MCA ir nepieņemama LaMSF iejaukšanās kopējā Latvijas motociklu apritē ar vēlmi kontrolēt un vadīt moto dzīvi visās tās daudveidīgajās izpausmēs. Pietiek, ka LaSMF jau ir veiksmīgi sašķēlusi motosporta sabiedrību un tautas sporta pārstāvji bija spiesti izveidot savas neatkarīgas organizācijas.
Tas kopumā apliecina faktu, ka LaMSF metodes valsts naudas apgūšana un citādi domājošo ierobežošana 21. gadsimtā Eiropas kopienas valstī nav pieņemama. Minēsim dašus piemērus no mūsu līdzšinējās „sadarbības” ar LaMSF:
• MCA ir lūgusi atbalstīt LaMSF ar pilsonisko aktivitāti protestā pret netaisnīgu transporta nodevu motociklam. Atbalsts tika atteikts.
• MCA uzņēmas sagaidīt Krievijas Motociklu federācijas vadītāju un Luksemburgas Motosporta federācijas organizēto starptautiskā labdarības pārbrauciena Luksemburga - Maskava dalībniekus. Diemžēl LaMSF laika neatradās.
LaMSF atsaukties uz pašas mototūrisma definīciju (iepazīties ar citas valsts motociklistu kustību) ir smieklīgi un nepieņemami.
Atbilstoši LaMSF definīcijai (Apstiprināts LaMSF prezidija sēdē 28.12.2012. (protokols Nr.47, punkts Nr.1.2.) mototūrisma kategorijā ietilpst:
2.13. Mototūrisms – tūrisma veids, kurā visas nepieciešamās darbības veic pats motobraucējs ar mērķi izzināt apkārtni, dabu, savu valsti, kā arī citu tautu kultūru, dzīvi un tradīcijas, iepazīties ar citas valsts motociklistu kustību. Mototūrisma veidi ir motoorientēšanās, bezceļa braucieni (off road), ralliji, mototūristu salidojumi, tikšanās;
Sanāk, ka, pat starp motoklubiem izplatītos „poker run” braucienus vairs nebūs iespējams teorētiski veikt braucējiem bez LaMSF licences saņemšanas. Šādu rīcību uzskatām par nepieļaujamu, un agrāk nepieredzētu patvarību.
Pārsteidzoši ir tas, ar ko nodarbojas LaMSF. Acīmredzot viņu vienīgais uzdevums ir nevis attīstīt motosportu Latvijā, bet tieši otrādi – atklāti piesavinoties un piešķirot sev nesamērīgas pilnvaras, nodrošināties uz ekskluzīvām tiesībām saņemt budžetā motosportam paredzētos finanšu līdzekļus, tajā skaitā izmantojot jebkādas metodes, kā to var secināt no vēstules pašvaldību vadītājiem. Tā ir atbildīgo amatpersonu maldināšana „konkurentiem”, liedzot iespēju uz pašvaldības piekrišanu.
MCA neiejaucas LaMSF darbībā un neregulē tiesiskās attiecības starptautisku un nacionālu motosacensību rīkošanā. Tomēr MCA vēlas atgādināt dažas pamatbrīvības, kuras nodrošina sabiedrību pret „Agarsku-Birjukovu” iedomu augļiem. Tā ir Latvijas Republikas Satversme:
97.. Ikvienam, kas likumīgi uzturas Latvijas teritorijā, ir tiesības brīvi pārvietoties un izvēlēties dzīvesvietu.
94.. Ikvienam ir tiesības uz brīvību un personas neaizskaramību. Nevienam nedrīkst atņemt vai ierobežot brīvību citādi kā tikai saskaņā ar likumu.
MCA ir nevalstiska Latvijas motociklistu organizācija, kura apvieno Latvijā esošus un likumīgi reģistrētus motoklubus. Mērķis ir motociklu braucēju kultūras veicināšana, starpvalstu kontaktu stiprināšana un kopā būšana. Neatņemama sastāvdaļa ir motociklistu interešu aizstāvība. Nevienam nav ļauts ierobežot pamatbrīvības, kuras jūs esat ierakstījuši savā nolikumā – ceļot, iepazīt, izzināt.
Tikpat labi MCA varētu pieprasīt no ikviena motociklista saskaņot visus maršrutus, kuros tie pārvietojas ar motocikliem ārpus sacensībām. Tomēr respektējot organizācijas uzdevumu apvienot, nevis šķelt, MCA no savas puses šādus izlēcienus, pat pēc trīs dienu pasākuma svinībām, neatļautos.
Informatīvi atgādinām, ka Sporta likuma 15.panta pirmā un otrā daļa nosaka, ka Sporta sacensību organizators var būt juridiskā persona, rīcībspējīga fiziskā persona, kā arī valsts vai pašvaldību iestādes. Par sporta sacensību rīkošanu sporta sacensību organizators iesniedz iesniegumu pašvaldībai, kuras administratīvajā teritorijā paredzēta sacensību norise.
Sporta likums jau ir paredzējis, kas var rīkot jebkādas sporta sacensības likumā noteiktā kārtībā. Diemžēl LaMSF nav minēts nevienā normatīvajā aktā kā īpašs izņēmums.
Ir acīmredzams, ka LaMSF nedarbojas ne Latvijas, ne tās pilsoņu un iedzīvotāju interesēs.
MCA lūdz Izglītības un zinātnes ministru pārbaudīt LaMSF darbību, uzliekot par pienākumu atzīt par nelikumīgu LaMSF rīcību, uzurpējot motociklistu tiesības Latvijā. Ir neapstrīdams fakts, ka citas alternatīvās organizācijas, bez valsts budžeta atbalsta, spēj lieliski organizēt plaši apmeklētas amatieru līmeņa motosporta sacensības, nevis drukāt apšaubāma satura vēstules ar prettiesiskiem lūgumiem un maldiem pašvaldību vadītājiem.
Vēlamies arī norādīt, ka MCA ik gadu organizē starptautiski atzītus un apmeklētus motopasākumus, kuru finansēšanai regulāri tiek meklēti kaut niecīgākie finanšu resursi, kas, pretstatā, LaMSF gada budžetam – ap 1 milj. Ls, salīdzinoši nav pat pamanāmi. Par spīti ierobežotajiem finanšu resursiem, MCA līdz šim ir spējusi veiksmīgi noorganizēt un novadīt plaši apmeklētus motopasākumus, uz kuriem ierodas tūkstošiem motociklistu un skatītāju. Spriežot pēc zemās publicitātes un vājās pasākumu organizācijas spējas, LaMSF ik gadu organizētās motosporta sacensības nespēj pulcināt tādas dalībnieku un interesentu masas, kā to paveic MCA ar minimāliem resursiem.
MCA prezidents: A.Freimanis
MCA Valde: V. Barinovs, U. Spēlmanis, P. Melnbārdis, R.Volkovs
MCA Sekretārs: A. Blodons
Tālr. 29238017, arnisb@tvnet.lv
LaMSF prezidenta E.Agarska 2013.21.01. vēstule Nr.9-1/009 (1 lp.)